roaldbj Startet 23.Juli.2008 Del på Facebook Startet 23.Juli.2008 Jeg har i dag seilt fra Ålborg til Björkö, en strekning på ca 80 nm. Jeg har nå vært i motorrommet og sjekket saltvannsinntaksfiltrene. Jeg var overrasket over hvor tilgrisete disse var med forskjellige uhumskheter. Ingen krise for min del. Temperaturen på overfarten var hele tiden ved kontrollene omlag 78 grader C. Jeg anmoder dere likevel om å sjekke filtrene - bedre i forkant enn i etterkant. Jeg vet ikke hva som har skjedd i år. Jeg har aldri tidligere hatt så mye urenheter i filtrene. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 bra att du påpekade detta roaldbj har heller ikke, fått så mye, på så kort tid, i filtren, som i år......... kansje kan det ha o gjöre med att jag gått mye i grunde farvann!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
håpløs Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Jeg har sjøvansfilterfilter med gjennomsiktig glass og sjekker ofte ved å titte ned i filteret. sjekker like ofte som jeg peiler olje, sjekker nivå på kjølevann, olje til drev og hva som kjølsvinet har lagt ifra seg :- ) rask runde rundt i maskinrommet før start og en kort titt når jeg er tilbake ved brygga. Må passe på gullet vettu. Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.