Jump to content

Rute Trondheim - Brekstad

Emmer

Recommended Posts

... Vil en oppleve "idyll", så dra heller innover fjorden, .....

INNOVER i fjorden = Strindfjorden; En strekning JEG unngår med liten båt, fordi den kan blåse seg opp med stygg sjø på rekordtid! :puke:

Derimot videre nordover etter Agdenes er bra, Likeledes Lysøysund+++ og ikke minst Trondheimsleia sørover, inn ved Aure og trange fjorder ned til Kr.sund.

På turen utover til Brekstad kan du jo stikke innom småbåthavna på Røberg og i Selva. God tur.

Marwin.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Strindfjorden ja!.... Den hørte jeg om allerede på barneskolen (Melhus). Læreren hadde dårlig erfaring med den. Etter hvert har jeg fått prøve den selv også, helt opp i liten storm. Ikke bølgehøyden som er verst, men at de kommer så tett og at det kan blåse opp utrolig raskt. Hvis en allikevel har lurt seg innover så er det jo "litt" vakkert i Åsenfjorden og rundt Frosta.

Som noen av dere kanskje har merket seg så frekventerer jeg nå varmere strøk (sannhet med sterke modifikasjoner).

Til den som er misunnelig på Sørlandskysten:.... Trøndelagskysten har akkurat de samme perlene, bare med litt mindre vegetasjon. Utenfor Agdeneset.

Og så slipper du å bli rent i senk av en SUV...?..?.......RIB var det ja.

Ps! Marvin, husk at jeg skrev: inn eller ut. He,he.

Redigert av Per Kålin (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...