Emmer Startet 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2008 Hei ! Jeg tenkte å ta med båten, en 18 fot daycruiser fra Trondheim til Brekstad noen dager. Er det noen som har tips ang. denne ruten ? Hvor en bør gå, evt steder en bør holde seg unna ? Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Minimum 50 meter fra land, ellers raka vegen. Svært lite du kan komme borti på denne strekningen. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Emmer Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Takker så mye for det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 For å si det rett ut!........Går du på grunn på denne strekningen da er det vel best å bli landkrabbe igjen. Du kan heller sjekke flo/ fjære tabellen. Du kan spare tid ved å kjøre på fallende sjø når du skal ut Tondheimsfjorden. På 7knops fart blir det ca 1/2 time forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 Hei Emmer! Går du midtfjords har du røffelig 400 til 600 m vann under kjølen! Et ganske kjedelig strekk spør du meg, men ha en flott tur ut fjorden i alle fall! ( Hvorfor stoppe på Brekstad, forresten? Det er nå der selve kysten begynner?) mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Per T Kålin Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 (redigert) Enig! Dette er egentlig transportetappe. Vil en oppleve "idyll", så dra heller innover fjorden, eller videre ut slik JanS/Bamse sier. Trondheim-Agdenes-7knop= ca 3-3.5 timer. Per Redigert 24.Juli.2008 av Per Kålin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 kjørte steinkjer - namsos via trondheim selvsagt for en uke siden. kjedli til man får kreket seg ut av trondheimsleia ja. men fra lysøysund og nordover var det en opplevelse;) turen tok 29 timer og 30 minutter. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 ... Vil en oppleve "idyll", så dra heller innover fjorden, ..... INNOVER i fjorden = Strindfjorden; En strekning JEG unngår med liten båt, fordi den kan blåse seg opp med stygg sjø på rekordtid! Derimot videre nordover etter Agdenes er bra, Likeledes Lysøysund+++ og ikke minst Trondheimsleia sørover, inn ved Aure og trange fjorder ned til Kr.sund. På turen utover til Brekstad kan du jo stikke innom småbåthavna på Røberg og i Selva. God tur. Marwin. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Per T Kålin Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 (redigert) Strindfjorden ja!.... Den hørte jeg om allerede på barneskolen (Melhus). Læreren hadde dårlig erfaring med den. Etter hvert har jeg fått prøve den selv også, helt opp i liten storm. Ikke bølgehøyden som er verst, men at de kommer så tett og at det kan blåse opp utrolig raskt. Hvis en allikevel har lurt seg innover så er det jo "litt" vakkert i Åsenfjorden og rundt Frosta. Som noen av dere kanskje har merket seg så frekventerer jeg nå varmere strøk (sannhet med sterke modifikasjoner). Til den som er misunnelig på Sørlandskysten:.... Trøndelagskysten har akkurat de samme perlene, bare med litt mindre vegetasjon. Utenfor Agdeneset. Og så slipper du å bli rent i senk av en SUV...?..?.......RIB var det ja. Ps! Marvin, husk at jeg skrev: inn eller ut. He,he. Redigert 24.Juli.2008 av Per Kålin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.