hodniss Startet 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2008 Hei, Har en 1980 Mariner 30hk (2 syl) som har fusket en stund. Da jeg ute her om dagen gikk den på bare 1 sylinder i lengre perioder. Jeg har funnet rust på nederste plugg og vann i nederste sylinder. Hvor kan vann komme inn? Jeg har lest at jeg kanskje kan være nedre simmering?? eller toppakning?? Er det noen måte å sjekke at ikke blokka er rustet i stykker? Takker for alle råd! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 Det kan være tært hull fra kjølekappa og inn til sylinder, men vanskelig å si noe sikkert. Du kan begynne med å skru av toppen. Men det kan være litt trasig, boltene kan sitte ganske godt og det er god sjans for at du kan dra de av og. For din skyld så håper jeg det bare er toppakningen. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Ingar Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 At den har holdt til nå er en liten sensasjon, iallfall hvis stammen er den originale. Så godt som alle disse motorene havarerte innen 5 år. Har den gått i ferskvann? Du må dele blokka for å finne ut hvor mye skadet den er. Det nedre veivlageret er sannsynligvis ødelagt, muligens også det øvre. (olje/vann pumpes opp til dette). Skrev noe i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
hodniss Svart 24.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 Jeg vet ikke om den er gått i ferskvann eller hva den har. Men det er jo Yamaha som har laget motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 Klar over det. Det er denne 30 hesteren jeg refererte til i den andre tråden... Kan tenkes at stammen ble byttet, dette gjorde Yamaha mer eller mindre kostnadsfritt etter som motorene havarerte... Den nye stammen har 2 hull, ca 1cm i diameter, foran på stammen, innenfor den nedre brakettfeste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.