Platt Startet 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2008 Hei. Har lest noen gamle innlegg om temaet, men er fortsatt litt usikker, så da kommer en ny runde spørsmål om kobling av dynamo. Har kjøpt en brukt dynamo (stor takk til Marna) da den gamle tok kvelden, og lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende: På den gamle var det tre koblingspunkter: B+, D+ og + "+" var ikke i bruk, 2 ledninger (sammen) på B+, 1 på D+ og 2 (sammen) til jord/gods på dynamo. På den nye er det: 2 B+, D+ og D/F Kan det stemme at "+" på den gamle og D/F er det samme og at jeg skal koble ledningene likt som på den gamle og droppe D/F? Har ikke turteller. Regner med at B+ er til + på batt. D+ er til ladelampe? Hva er D/F og +? Håper noen kan oppklare litt for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2008 Regner med at B+ er til + på batt. D+ er til ladelampe? Det stemmer. DF er felttilkobling, brukes bare ifm ekstern regulator. Kan du se om det sitter regulator på dynamoen. Siden det er Bosch ser den sannsynligvis slik ut: Isåfall skal det ikke kobles noe til DF. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.