Spjærøykryssern Startet 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2008 Jeg kjøpte meg en spjærøykrysser i mai i år. Motoren er en volvo b20. Den har gått helt fint fram til nå. Var ute på sjøen igår, da motoren plutselig stoppet. Det røyk ganske bra fra motoren og den var veldig varm. Ifølge temperaturmåleren gikk ikke motoren varm. Det kommer nok kjølevann ut fra eksosen. Eksosen som kommer ut er hvit. Olje nivået er ok. Den er saltvannsavkjølt. Dette skjedde da jeg kjørte på 2000 omdreininger. Fikk hjelp av en mekaniker som fikk start på den igjen ute på sjøen. (hadde flaks der) Han ba meg kjøre på lavt turtall hele veien hjem. Det funket. Er det noen som kunne ha en anelse hva dette er? Byttet forresten starter dagen før dette skjedde, vet ikke om det er så relevant.. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 Hva var det som gjorde at du mente at motoren hadde gått varm? Sitér dette innlegget Link to post
Spjærøykryssern Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 Jeg Vet faktisk ikke, den skulle egentlig ikke ha noen grunn til å gå varm. Den bare plutselig stoppet, og når jeg åpnet motorkassa så røyk det mye, og motoren var glovarm. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 Ok, jeg bare stusset siden du skriver at instrumentet ikke viste noe unormalt. Man vil ikke kunne holde på en saltvannskjølt motor som har riktig temperatur. Er du likevel overbevist om at den blir for varm så ville jeg testet uten termostat. Sitér dette innlegget Link to post
Spjærøykryssern Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 skal prøve på det. Takk skal du ha! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.