Jump to content

1987 Evinrude 50 har problemer med toppfart

beveren

Recommended Posts

Er det noen her som har kjennskap til disse motorene?

Når jeg gir full gass går den opp i maks turtall(ihvertfall det jeg tror er maks omdreininger) men oftest senker turtallet seg ikke mye men litte grann, gjerne etter alt fra 10sek til 60 sek. Det kan vel ikke være problemer med tenning når den også går med fult turtall? Noen som har vært borti lignende?

Etter beskrivelsen kan det høres ut som om bensinpumpa sliter med å holde forgasserne toppet opp, hjelper hvis du pumper på belgen mens du kjører ( lett pumping...bare følger på litt ) ??.

Ellers hadde sikkert ikke skadet med en rens/overhaling av forgassere og bensinpumpe, du får kit til begge 2 ( inneholder pakninger membran (pumpe) og flottør dyse ( 1 kit pr forgasser )) .

Eventuelt kun et rep kit til bensinpumpe, men en god rens av forgassere ( med tilhørende justering av flottør høyde ).

Arne Kjetil

jeg har skrudd løs pumpa og startet motoren og pumpa fremstod hvertfall da som helt i orden, men sannsynligvis har du allikevel rett i at det er den da jeg har sprutet bensin direkte i forgasserene med spruteflaske og da var det full fres(skjer ingenting når jeg pumper på belgen). Hva må kan jeg gjøre med pumpen da? Og hvor får man kjøpt repsett til den ?

Forgasserene er forresten nyoverhalt.

Tusen takk for info

Kristian

Redigert av beveren (see edit history)
Hva må kan jeg gjøre med pumpen da? Og hvor får man kjøpt repsett til den ?

Du bytter innmaten, pumpe kittet inneholder ny membran + pakninger + noen andre små deler .

Tror du trenger delenr.398514 ( oem ) eller 18-7821 ( Sierra Marine )

Tror Maritim kan skaffe Sierra deler , ellers kan du prøve Euro Fritid, eller din lokale Johnson/Evinrude forhandler .

Du kan også prøve å gi motoren litt fetere bensinblanding, skru ut blande skruene 1/8 omdreining.

Arne Kjetil

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...