Ingar Startet 26.Juli.2008 Del på Facebook Startet 26.Juli.2008 Sjekk webkamera her. Siste: Skal man tro ryktene er alle ombord bragt i land uten skader. Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 En Summer Dream fra Sagvåg tok fyr på Bømlo òg. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Dette er vel "Ingar's" brann. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/27/541869.html Det var da voldsomt... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
logget av Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Og mer voldsomt tror jeg det kommer til å bli fremover hvis ikke........ Det er ikke noe stort mysterium hvorfor noen båter tar fyr, mysteriet er heller hvorfor ikke flere fritidsbåter tar fyr. Jeg vil påstå at det skyldes en god del flaks. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 hvis det er viden kjent hvorfor båter tar fyr så kansje vi kan skrive et par linjer om HVORFOR??? hva er det som er farlig og hva kan man gjøre for å sikre seg??? selv har jeg passet på el.anlegg skrur av gassen når den ikke er i bruk gassflaske står i eget rom foran i baugen med drenering ut sørger for at det er rent i motorommet og titter oftere nedi en bare når jeg "MÅ" hva mere glemmer jeg??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Ben Sin Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Du glemmer blant annet å sjekke drivstoffslanger, drivstoffrør og klemmer på disse. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 når jeg hadde bensinmotor sjekket jeg det hele tiden og jeg brukte IKKE BT sine slanger eller klemmer men når folk har fks en 78 draco og ikke aner når det er byttet slanger og klemmer kan det begynne å spøke............ Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
logget av Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 hvis det er viden kjent hvorfor båter tar fyr så kansje vi kan skrive et par linjer om HVORFOR??? Jo det er på høy tid at dette ble diskutert. Problemet er imidlertid en utpreget holdningen om at "det hender ikke meg". Det viktigste forebyggende verktøyet vi har er byggestandardene og erfaringene fra forsøkene på etterslukning. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 mitt dilemma er når man ligger dypt nedi båten og sover - unga ligger i spissen og vi bak og motor og el anlegg ca i midten...... har brannaparat foran og bak + røkvarsler men ting skjer fort når det skjer vet folk har kniv parat for kapping av fortøyninger men hvor mange har det klart når de sover for evnt skjære hull i kallesje??? selv har vi lukket rom i stålbåten og dårlig med rømningsvei ut bak - vurderer å evnt sette inn en liten dør ut bak på badeplattingen??? og litt større luke i taket foran i spissen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 så litt forebyggende råd og tips for å forhindre brann var ikke så farlig???? jeg tar gjerne i mot råd hvis det er noe jeg kan gjøre for å sikre båt og passasjerer Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.