Jump to content

Hvilken musikk har du med deg i båten?

Wasco

Recommended Posts

Hei roesok.

Jeg har hørt tre innspillinger av Goldbergvariasjonene med Gold, den ene fra 1955 hvor jeg oppfatter at Gold er på grensen til å være frenetisk, den andre fra Salzburg i 1959 (Live-konsert) og den tredje fra 1981 (CBS digitalt opptak). Det siste opptaket liker jeg best, her er Gold mer dyptgående i sin analyse. Sony ga forøvrig i 2002 (?) ut et redigitalisert opptak av både -55 og -81 opptaket, men det kjenner du vel til. Du kjenner sikkert også denne anmeldelsen av 2002 utgivelsen: http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=14121.

Jan Johansson -

og Jazz på Russisk

John Coltrane - A Love Supreme og Lush Life

Odd Børretzen og Lars Martin Myre - Noen ganger er det allright

The Door

Div AC/DC, Gluecifer, Hellacopters, barnemusikk, og ellers det som måtte falle meg inn.

PS: Er også veldig glad Bach. H-moll messa er favoritten.

Redigert av SuperNova (see edit history)

Pappa, jeg vil sove i båten!

• 1 år senere...

Ingen dum liste dette, men jeg har aldri med musikk på sjøen. Da holder det med bølgeskvulp og noen ærfuglgrynt. Musikk nytes best med et topp stereoanlegg, eller ennå bedre; i en konsertsal. Men om jeg ta med med 5 CD'er så kan listen f.eks. bli slik:

1 - J. S. Bach - Goldberg Variations m/ Glenn Gould

2 - Bob Dylan - Modern Times

3 - The Lester Young & Teddy Wilson Quartet - Pres & Teddy

4 - James Taylor - Greatest Hits

5 - W . A. Mozart - Pianokonsert no. 23 og 27 m/ Alfred Brendel og Academy of St. Martins-in-the-Fields

Lester Young og Teddy Wilson hørtes spennende ut. Har aldri hørt dem sammen, bare hver for seg.

Når jeg er halvslapp tar jeg fram denne fishing.gif

Vokalisten er dessverre på de evige jaktmarker sad.gif

Er den virkelig fra 1989? Utrolig som årene går. Nydelig sang, og Björn Afzelius gikk jo bort så alt for tidlig. Hørte den senest på radio forleden da jeg var i bilen. Måtte vente med å

ringe til sangen var ferdig.

Det er jo egentlig en dansk melodi og tekst. og jeg tenker alltid på det håpløse forsøket på å oversette til norsk - "allting kan gå i to..." Jeg trodde nordmenn forstod både svensk og dansk, selv om det er dårligere stelt motsatt vei. Men "i tu" betyr jo å gå i stykker.....

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...