roaldbj Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Hei roesok. Jeg har hørt tre innspillinger av Goldbergvariasjonene med Gold, den ene fra 1955 hvor jeg oppfatter at Gold er på grensen til å være frenetisk, den andre fra Salzburg i 1959 (Live-konsert) og den tredje fra 1981 (CBS digitalt opptak). Det siste opptaket liker jeg best, her er Gold mer dyptgående i sin analyse. Sony ga forøvrig i 2002 (?) ut et redigitalisert opptak av både -55 og -81 opptaket, men det kjenner du vel til. Du kjenner sikkert også denne anmeldelsen av 2002 utgivelsen: http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=14121. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 (redigert) Jan Johansson - og Jazz på Russisk John Coltrane - A Love Supreme og Lush Life Odd Børretzen og Lars Martin Myre - Noen ganger er det allright The Door Div AC/DC, Gluecifer, Hellacopters, barnemusikk, og ellers det som måtte falle meg inn. PS: Er også veldig glad Bach. H-moll messa er favoritten. Redigert 28.Januar.2009 av SuperNova (see edit history) Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Komlo Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Creedence clearwater revival Led Zeppelin remasters Vestlandsfanden eller noko anna drit som folk vil ha deep purple 30th very best Ei heimelaga blandingsplata med diverse knas Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Noen som kjenner til en sang som muligens heter Snekkestart? Og eventuelt hvem som synger denne sangen? En fra sørlandet om jeg ikke husker helt feil. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Denne du tenker på? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Har ikke sett denne tråden før nå,tror radio i min buster Magnum er best..Men i falcon hadde jeg gode stunder med Jokke og valentinerne,raga,Van halen 1 og 2,som forøvrig bør hentes fram igjen.. Ellers har jo The Smiths glimrende lett båtpopmusikk.. Sitér dette innlegget Link to post
los Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 (redigert) Litt av det meste.ACDC ,postgirobygget osv..Litt etter humøret. Når jeg er halvslapp tar jeg fram denne Vokalisten er dessverre på de evige jaktmarker Redigert 2.Juni.2010 av los (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
John Kjell Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Ingen dum liste dette, men jeg har aldri med musikk på sjøen. Da holder det med bølgeskvulp og noen ærfuglgrynt. Musikk nytes best med et topp stereoanlegg, eller ennå bedre; i en konsertsal. Men om jeg må ta med med 5 CD'er så kan listen f.eks. bli slik: 1 - J. S. Bach - Goldberg Variations m/ Glenn Gould 2 - Bob Dylan - Modern Times 3 - The Lester Young & Teddy Wilson Quartet - Pres & Teddy 4 - James Taylor - Greatest Hits 5 - W . A. Mozart - Pianokonsert no. 23 og 27 m/ Alfred Brendel og Academy of St. Martins-in-the-Fields Lester Young og Teddy Wilson hørtes spennende ut. Har aldri hørt dem sammen, bare hver for seg. Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Lester Young og Teddy Wilson hørtes spennende ut. Har aldri hørt dem sammen, bare hver for seg. Det er denne jeg mener. En klassiker som bør befinne se i alle møblerte hjem. I mono, og det swinger utrolig.. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Bartesam Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Har med iPod med over 1200 låter, og det er 60-70-80 talls pop, rock, tungrock, soul, disco, jazz, rhytm `n` blues, doom metall fra 2000+ og nyere electronica. God musikk er et must i båten Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
KOB Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Når jeg er halvslapp tar jeg fram denne Vokalisten er dessverre på de evige jaktmarker Er den virkelig fra 1989? Utrolig som årene går. Nydelig sang, og Björn Afzelius gikk jo bort så alt for tidlig. Hørte den senest på radio forleden da jeg var i bilen. Måtte vente med å ringe til sangen var ferdig. Det er jo egentlig en dansk melodi og tekst. og jeg tenker alltid på det håpløse forsøket på å oversette til norsk - "allting kan gå i to..." Jeg trodde nordmenn forstod både svensk og dansk, selv om det er dårligere stelt motsatt vei. Men "i tu" betyr jo å gå i stykker..... Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
John Kjell Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Det er denne jeg mener. En klassiker som bør befinne se i alle møblerte hjem. I mono, og det swinger utrolig.. Takk for info. Skal prøve å få tak i denne. Kjenner Teddy Wilson best fra Benny Goodmans trio og kvartett. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Denne du tenker på? Der har vi den ja, takk skal du ha Sitér dette innlegget Link to post
Mads535 Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 (redigert) Storm weather shanty Choir er gull å spille på sjøen. Skikkelig sjø musikk Redigert 5.Juni.2010 av Mads535 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Har ikke cd'er.... Har mp3, som jeg kobler opp mot cd-spiller... Kan vell ha med meg rundt 3000 sanger! Sann det skal være! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.