mons Startet 27.Juli.2008 Del på Facebook Startet 27.Juli.2008 Hei Fikk telefon fra guttungen i ettermiddag. Han er med Skoleskipet Sørlandet fra Liverpol og er på vei til Måløy. I dag har de hatt nydelig vær og holdt bare 3-4 knop. De har sett spekkhoggere, Håkjerring og har "enormt mange" niser som har fulgt båten i hele dag. På set meste har han sett 5 stk som hoppet i bredd. Fra Måløy skal han være med gamle Erling Jarl - nå Sjøkurs- via Bergen og Stavanger før han kommer hjem uti august. Jeg anbefaler alle som har mulighet til å sende ungene sine på slik tur. I år sponser næringsforeningen i Kristiansand de 38 første som søkte slik at de betaler bare 2000 kr hver for reiser, seilas og de nødvendige opphold. Håkon var en av de heldige. De norske båtene har ligget i tet i sin klasse, men den innbyrdes konkurransen mellom båtene er visst viktigere enn å slå de andre. På denne siden kan dere se hvor båtene er http://www.tallshipsraces.com/mapping/ Bloggen for Sørlandet er nede i dag, men den dukker nok opp med bilder og kommentarer i morgen http://tsrkristiansand.no/ Artig å se hvem som vinner! Skulle ønske at jeg hadde anledning til å se denne flåten når den "samseiler" mellom Måløy og Bergen. Her er mer om seilasene http://www.sailtraininginternational.org/page.asp?partid=841 Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Seilaren Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Jeg fikk tilbud om å være med, men takket nei..... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Amfea Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 (redigert) Hørte nettopp Sørlandet og Statsråden på VHF her ute på TRC. Ser på radaren at de ligger like nordvest for Florø på vei nordover. Sørlandet seiler med 3,5 kts og 08 grader, Statsråden med 1,5 kts og 30 grader. Må være en fantastisk tur i dette været. Er litt misunnelig Redigert 27.Juli.2008 av Amfea II (see edit history) Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
HP-260 Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Noen som vet når de kommer til Bergen?? Må være fantastisk å seile i dette været som herjer landsdelen nå!! Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Lars Petter, de skal være her fra 8. til 12. august. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
BTS Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Jeg var med og seilte "Stina Mari" fra Newcastle til Fredrikstad i Tall Ship Race 2005, en fantastisk tur, men den gangen med ganske heftig vær over Nordsjøen, denne gangen er det silkeføre, og sikkert en minst like stor opplevelse. Kan anbefales på det sterkeste hvis noen får muligheten PS: Vi ble no1 i klassen og no 2 overall i 2005, i år ser det ut til og gå minst like bra! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.