Jump to content

Båtplassen-treff i Sør Trøndelag?

torerikb

Recommended Posts

Sitter her og er misunnelig på de som bor innen rekkevidde for båtplassen-treffene sørpå.

Derfor; meld tilbake din interesse for ett treff i Sør-Trøndelag i løpet av sommeren. Jeg kan forslå mange fine treffsteder, men viktigst av alt er ikke stedet, men at vi treffes.

Jeg kan kontaktes pr IM eller enda bedre, vi kan ta det direkte i forumet her. Selv holder jeg til på Fosen, men kommer meg langt avgårde i båt.

Planen videre er å se hvor mange som kan tenke seg ett eget treff her. Deretter legger vi ut en poll om hvor og når vi bør treffes. Ta gjerne med ikke-medlemmer i planleggingen også. Så kan vi kanskje lokke dem til å bli medlemmer.

Påske-hilsen

M/B Geysir

Jeg er med...  Dessuten blir helt sikkert Marwin med også hvis det passer..Pjolter

Vær sikker!! :sailing: Vil tro at området Fosen til Kr.sund vil være aktuellt. Mitt ønske: Vertshuset "Knarren" i Knarrlagsund (På nordsiden av Fjellværøy)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Passer det med andre planer blir jeg med.  Knarren er ok, men ikke glem Den Muntre Matros på Mausund !!   :smiley:

Blir i hovedsak i Trøndelag i sommer, men Helgelandstur er mulig.

Også Shetland i August på plan, men avhenger av mannskap.

Arild

Passer det med andre planer blir jeg med.  Knarren er ok, men ikke glem Den Muntre Matros på Mausund !!   :smiley:

Blir i hovedsak i Trøndelag i sommer, men Helgelandstur er mulig.

Også Shetland i August på plan, men avhenger av mannskap.

Arild

Jeg planlegger også en tur til Helgeland, med landligge på Herøy og Træna.

Har aldri tatt turen før, men en sjøkaptein som har gått i farvannet i over 30 år skal mønstre på, så det blir en trygg tur.

Tor Erik

Ja Tor Erik, du har noe å glede deg til !

Helgelandskysten er selve alvelandet eller huldrelandet alt ettersom  :flag:

Traff noen huldrer der oppe i fjor sommer  :lol::flag:

Masse fine plasser oppover, bla. Sør Gjeslingan, Rørvik, Skei på Leka hvor du får låne sykler og hvor de har verdens beste vann på kaia, Brønnøysund har flott gjestehavn, Sandnessjøen likeså, Herøy rakk jeg ikke innom i fjor, men Lovund, Træna og Myken er bare perler som må oppleves !!    Stikk innom Myken og spis fisk på Karenstua,  en liten sommerresturant i et gammelt nordlandshus drevet av Gro fra Stavanger, hyggeligere kan det ikke bli !

Midnattsol sett fra Lovund med fjella på Træna som et eventyrland langt der ute i havet......ubeskrivelig vakkert !!

Ønsker deg en flott tur

Arild

Stian

Har forsåvidt mannskap nok, men det er dette med tidspunktet da.

Passer for noen og litt mindre bra for andre, så turen er bare på pratestadiet ennå, men jeg har kjøpt kart og Pilotbok så basis er på plass.

Tenker å stikke til havs ved Svinøy / Stadt, da er det grovt regnet ca 220 NM over til Lerwick.

Med 5 knop i snitt er det en sjøreise på ca 2 døgn, take and give.

Får se hva jeg får til.  Takk for interessen uansett  :flag:

Arild

Heisann !

Følger denne praten med interesse. Er selv fra Nord Trøndelag (Namdalen), og det hadde vært trivelig med et slikt treff. :headbang: Tidspunkt og vær vil vel spille inn (må vel krysse deler av Folla med 24 fotingen).

Helgelandskysten ER vakker!! Men det blir kanskje litt for langt for enkelte av oss for en helg med Treff. Hva med de kjente Lysøysunddagene i august?? Antar at det vil dekke begge trøndelagsfylkene? OG masse severdigheter i samme slengen. Det var MASSE båter der i fjor.

Hva med de kjente Lysøysunddagene i august?? quote]Hmm  kanskje vi skulle prøve å få til noe litt før??  Syntes liksom det er så lenge til August.  Pjolter

Enig. Men hva da med Hopsjødagene midt i sommerferien? Det er for bråkete å overnatte der, men det er kort vei til Knarren i Knarrlagssundet...

Forresten, har ikke Pjolter en festivalkalender for Trøndelag??

Joda Marwin har vel det en plass, men akkurat nå er jeg på Brekstad, dvs. har den ikke her. dessuten er jeg litt usikker på om vi skal legge det til en annen festival??  Syntes liksom at vi fra Baatplassen.no bør kanskje være litt for oss selv? Nei foreslår en tur til Feks, Råkvågen i begynnelsen av sommeren.. Eller hva med den andre vegen.  Frostavågen?? eller Knarren. kom med forslag dere som begynnte tråden...

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Jeg er jo en fersking på dette Forum, men jeg føler meg såpass inne i miljøet at jeg melder meg på dette treffet. :blush:

Bor slik til at det er ca 20 nm til Knarrlagssundet og 30 nm til Trondheim.

Håper dere får dette til.

Hvor og når blir det i så fall?

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

:blush:

Hei igjen alle sammen!Og vel overstått påske!

Artig innspill i denne tråden. Blir gjerne med på et treff på et av de nevnte alternativer. Hitra, Fosen, Frøya, bra steder alt sammen.

torerikb kan sette opp en poll på 3-4 steder, så får vi se??

Håper på et fint treff!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Er gjerne med til Hopsjøen jeg,  :nono:men begynte å tenke litt på kapasiteten ved flytebrygga ? Trangt kansje ? Om det blir mange båter. :flag: Og så en ting til, Hva med å ta med venner som ikke er medlemmer i forumet ? Spør dere meg må det vel være i forumets interesse å få med flest mulig båter og samtidig skaffe nye medlemmer ? :seeya:

Hei...

Påsken er over for dene gang og påskeferien likeså...

Var på Otterøya på hyttetur i påsken, en fin øy beliggende ut mot Follafjorden i Nord Trøndelag. (Om en er ytterst på øysa i allefall) En utrolig spennende skjærgård å bevege seg i. På grunn av utrolig "uggete" vær ble det ikke båttur denne gangen. Det var ikke vær til å bevege seg på sjøen med når en "bare" disponerer en 15 fots Bever med 15 hk påhengsmotor. Det snødde og hagla tildels vannrett. Eieren av hytta (min far) skal kjøre båten sin en Saga 24 ut dit om en stund så det blir vel å følge med hva som skjer der ute til sommeren. Er ikke sikker men strekningen Agdenes og foreks. Rørvik er vel ingen umulighet å forsjere med småbåt når det gjelder avstand i allefall. Observerte også en del "småbåter" på tur i dette området da jeg var der oppe. Kjenner litt til områdene rundt Follafjorden etter et år på skole der oppe for noen år tilbake. Det er en skjærgård som ikke står noe tilbake fra det de kan skilte med "sør-på" i allefall. Vet i allefall at jeg kommer til å benytte meg av områdene der til båt turer, når savnet etter "salt sjø" melder seg.

Hebbe som er ex-Trønder og bor ved Mjøsa, skal følge med å se om dere finner på noe gøy når jeg igjen gjør Trønder av meg igjen, om ikke annet som turist... :seeya:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Er gjerne med til Hopsjøen jeg,  :nono:men begynte å tenke litt på kapasiteten ved flytebrygga ? Trangt kansje ? Om det blir mange båter. :flag: Og så en ting til, Hva med å ta med venner som ikke er medlemmer i forumet ? Spør dere meg må det vel være i forumets interesse å få med flest mulig båter og samtidig skaffe nye medlemmer ? :seeya:

Hei Steinar S!

Du har helt rett, vi begrenser ikke adgangen til å delta. Her er det bare å få med folk.

Hensikten er å skape ett båtmiljø og få seg nye venner med samme interesse. Og med medlemskontingenten på båtplassen skulle det vel ikke være umulig å få vervet noen heller!

torerikb

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...