Jump to content

pøbler knuste vindu.hvilke rettigheter/hva gjør jeg?

beauty of aqua

Recommended Posts

noe så utrolig frustrerende som voldsbruk mot båt skal man leite lenge etter!

for en måned siden fikk jeg knust frontvinduet på min.

det viste seg at det hadde vært full fest i en leilighet rett over der jeg har båten liggende,og at det der ifra ble kasten en ølflsake mitt i flaisen på min kjære.svært vondt å se henne i en slik tilstand.

jeg kontaktet foreldrene til gutten som hadde hatt festen dagen derpå,og fortalte situasjonen,og at et nytt vindu vil komme på 4000 kr. lev.bjordal og madsen.

mor:"nei det kan no it vær jørgen som skal betal fordi han har hatt røvere på besøk".

større megge skal man leite lenge etter!!

hadde mest lyst til å knekke brilene hennes og kjøre de opp ett visst sted,men som den hauken jeg er lot jeg det være,smilte pent,lettet på hatten og fortalte at da vil det bli politianmeldt!

kom jo selfølgelig aldri så langt...

denne saken har begynt å hjemsøke meg om natten,og jeg må innrømme at jeg er temmelig hevnlysten.

hvilke rettighetter har jeg når det er helt opplagt hvor den flasken kom fra,og det i tillegg er vitner på at flasken er kommet fra denne festen?

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Du bør jo selvsagt politianmelde.

Men med tanke på politiets ressurser i dag, og erfaringer fra folk flest, vil jeg dessverre anta at saken blir henlagt pga. bevisets stilling uansett.

Uansett, en politianmeldelse krever etterforskning, og det kan jo bli en tankevekker for "megga" dersom hun blir oppringt av Onkel.

Redigert av Steinsvik (see edit history)

Hvis skadevolder ikke vil gjøre opp direkte burde en henvendelse til forsikringsselskapet være det rette. Har du forsikring vil selskapet dekke skaden, og evt. kreve regress fra skadevolder. Selskape vil nok kreve at skaden politianmeldes, men det er en annen sak.

Husk at på sjøen gjelder andre forsikringsprinsipper enn på veiene. Hovedprinsippet i sjøloven er at hver av partene dekker egne skader ved uhell og sammenstøt. Det er kun untaksvis at skadevolder blir erstatningspliktig ovenfor den skadede part, og det er hvis en kan påvise grov uaktsomhet. (i praksis framlegge en positiv promilleprøve)

Dette var vel litt utenom tema, men viktigheten av å ha forsikringen (kasko) i orden på sjøen kan alldrig sies for ofte.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Dessverre så har man jo også noe som heter egenandel på kaskoen så ved en skade på 4000 så spørs det hvor mye man kan få på forsikringen?

Du nevner ikke noe om guttens alder? Er han over 18 så er jo gutten i rettslig forstand voksen, og er han under så kan vel foreldre stilles til ansvar, men det høres uansett ut som en lang og kjedelig prosess for et forholdsvis lite beløp så surt det enn føles!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...