xGoRD Startet 29.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2008 Hei Driver å bytter impeller på 97 Honda 90 hk og lurer på en ting. Har retningen jeg vrir "bladene" for å få puttet den inn i huset sitt noe å si? mvh Ole Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 29.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2008 bør vel vris rette veien. Har sett at noen mener at dersom bladene står feil vei vil de rives av i startøyeblikket. Mens andre mener at dem bare blir bøyd rette veien. Men jeg mener å erindre å ha sett et bilde her på BP av en impeller der ett av bladene pekte feil vei etter å vært i bruk i en tid. Dette fører sikkert til mindre kapasitet på pumpa. I min manual står det eksplisitt at akslingen skal vris rett vei når impelleren settes inn i huset for å få bladene til å bøye rett vei. Skal linke inn tråden hvis jeg skulle komme over den. - anders m. Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 29.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2008 Her er tråden jeg nevnte i forrige innlegg. - anders m. Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Her er tråden jeg nevnte i forrige innlegg. - anders m. Så ikke helt linken der. Skal sjekke litt opp.. men hva er evt. riktig vei? Men nå er det satt i og kjølinga fungerer utmerket. Mulig jeg skrur opp og ser når jeg finner ut hva som er riktig vei. Takk for svar mvh Ole Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 klikk på den lille oransje tilbakepila så er du der - anders m. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.