Grimmi Startet 29.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2008 (redigert) Fikk plutselig fusking og dårlig drag på lavt turtall. Kom etter at automat choken hadde stått på en natt. Har funnet ut at den ikke går på øverste sylinder på lavt turtall. Må pressisere at den går helt fint på alt over halv gass. Men er gnist på pluggen. Og det hadde også dettet av ett stag bort til forgasseren. Forstillingstaget? Flytter på hele gasspjeldet. Satte dette så klart på igjen :) Hva kan være galt? Det kommer litt bensin til sylinderen når jeg kinner. Men ikke alt for våt den pluggen. Evinrude 30 hk 85 mod. Håper noen kan hjelpe meg Redigert 29.Juli.2008 av Grimmi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grimmi Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 (redigert) Da har jeg testet komprisjonen og den var helt fin.. Og fikk den til å gå på på sylinderen og. Men kuttern innimellom. virker som den ikke får bensin. Sitter en dings med rød farge og bilventil.. Hva er denne til? Den blir veldig varm. Fant ut hva den heter. Electric primer system. Hva gjør den? Hva er grunninnstillingene for justeringskruen med plastikk på forgasseren? Redigert 30.Juli.2008 av Grimmi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EIN Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Har denne motoren kun en forgasser, så kan det være klappventilen til dette sylindret som ikke stenger for tilbakeslag fra veivhuset? Siden den går bra på det ene sylinderet som jo også får bensin fra samme forgasseren og kompresjonen er ok. Klappventilen sitter på innsugningsmanifoilen mellom forgasseren og sylinderene. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Ikke mye å gå på her......kompresjonen var bra ?? hva er bra ?? eller viktigere hva var forskjellen imellom sylinderene . Hvordan ser pluggene ut, har du testet med et annet par plugger, ofte så kan du ikke se om pluggen er bra eller ikke .... Har du gnist på BEGGE sylindere HELE tiden ??, kobler du på ei tennings lampe ( stroboskop lampe ) på pluggledningene så ser du om det er jevn konstant gnist. Siden det er snakk om EN sylinder som tydeligvis ikke er med hele tiden, er et par ting du kan sjekke.... Reed ventilene , bladventiler som sitter innenfor forgasseren ( samme som EIN henviste til , klappventilen ), kan sitte eller være skadet, et et sett ventiler til hver sylinder . Bytt om på de 2 coilene, se om problemet flytter seg. Ta av forgasseren, rengjør den godt, juster blandeskruen ca 1,5 > 2 omdreininger ut ifra bunn, fin juster etter at du har fått start, juster til det punkt motoren går høyest på tomgang ( juster eventuelt ned tomgangen på staget til tenningen ). Sjekk bensinpumpa.... blir denne drevet av øvre eller nedre sylinder ?? Hvis du får start....ta av deksel og kjør motoren litt i mørke, se etter overslag. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Grimmi Svart 31.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 Takk for svar. Kompresjonen ligger på 120 på begge. Byttet til to nye plugger. Byttet om coiler. Igrunn alt med tenninga. Men begynner og lure på pluggkabler. For var overslag i den ene når det var mørkt ute. Men en ting var jo at alt dette skjedde når motoren ble druknet av bensin over natta. Da choken sto på. Skal sjekke litt mere i dag. Så får jeg se. Sitér dette innlegget Link to post
Grimmi Svart 1.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Da var nok problemet en pluggkabel. Så den er fikset. Men kjøpte meg en suzuki 50 hk 4 takt i dag da.. :) Orket ikke gammel motor.. Sitér dette innlegget Link to post
Grimmi Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Ble vist ikke helt i orden denne motoren. Er noe tull med gasser. Kan det være staget som er feil justert? det som går fra giret og bort til gasseren.. .Prøvde og justere. Men ble ikke helt hundre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.