Nyx Startet 29.Juli.2008 Del på Facebook Startet 29.Juli.2008 Fikk opplyst av verksted at arbeidstemperaturen på motoren er 92 grader. Ved kjøring i noe tid på over 4000 omdreininger stiger temperaturen opp mot rødt. Har fått med meg i dette forum at det hjelper å stenge varmtvannsbereder - skal prøve det. Har lest et sted at det skal finnes en kjølevifte som er egnet for å få ned temperaturen? Noen som kjenner til dette, eller har forslag til andre løsninger? (Motor gått ca 200 timer, kjølevannsinntak drev ok. Båt veier ca 2 tonn & motoren synes noe i minste laget, ca 23 knop på 4400 omdreininger (max)) Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Et forslag kan være å rense sjøvannsdelen av kjølesystemet med eksempelvis Systemrens. Dette bør uansett gjøres som forebyggende vedlikehold på de fleste motorer med jevne mellomrom. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Hei ! Jeg hadde en MC 200 ES som kokte for meg. Da var det inntaket på drevet som var grodd til. Rengjør det godt. Etter at jeg hadde gjort det opplevde jeg også at jeg hadde noe høy temp. Det var fordi det ikke var rent nok. Tempen bør ikke særlig mye over 92 grader. Deretter var det å tømme sjøvannsinntaket for dritt (filteret). Til slutt var det å etterfylle med kjølevæske. Lykke til. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Nyx Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Skal sjekke kjøleinntak på nytt. Drevet var imidlertid på service for noen måneder siden etter at det har vært lagret inne i vinter...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.