Jump to content

Høy temperatur på ene manifold/riser 5 liter Mercruiser


SeaRaymond

Recommended Posts

Sorry, ser ut som den åpne er i topp. Poenget er at det skal være minst èn som ikke er helt åpen på hver side.

Her fra katalogen på 98 og nyere:

Takk til dere alle så langt, det som du svartrøyk her henviser til finnes dette på internett? isåfall hvor, ligner jo nettopp det verkstedene har? Trodde det var ett program de hadde, er dette åpent for alle? Hvor, skal få fatt på ett par nye pakninger, så kan jeg jo teste denne teorien, delene jeg kjøpte fra Euro fritid, var forøvrig alle 4 med kun to kanaler helt åpnet, skar de ut alle da det gamle var slik.... eller er det en mulighet for at den gamle kan ha blitt slitt vekk, slik at det bare fremstår slik nå, ok manefoil er manefoil, riser er albow og spacer er riser, er det riktige betegnelsene alså :confused::cheers:

Forøvrig var det ikke orginalt det jeg fikk fra euro fritid (sa ikke mye om det nei) Men levert fra sierra....Tror nesten orginalt fra mercruiser hadde kostet det samme, lurt??

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
Link to post

Da er det jo rimelig avklart, hva som var med det gamle er en ting (alle pakninger var åpne i alle kanaler) Det som jo fremtrer her er at den øverste skal ha kun åpning på sidekanalene, er med på at dette vil gi økt motstand= Økt trykk som igjen sannsynligvis vil gi bedre fordeling :smash: Tror på dette, og da kan jeg sikkert fjerne slangeklemmen igjen :smash:

Link to post

:yesnod: Okey, nå har jeg vært ute å testkjørt med struping på slangen til bb side, her er resultatet:

 

På full guffe, holdt stb manefoil maks 73 grader, bb maks 55 grader, differans 18 grader.

 

Når en slakker av fra maksturtall på 4500 til 3600, havner temperatur på stb manefoil 50-55 grader, bb 35-40 grader, differans 15 grader.

 

Tviler ikke på at jeg ville kunne utlignet enda mer om jeg strupte ytterligere til bb side, men syntes at insnevringen allerede er såpass stor at jeg ikke ønsker dette, sålangt er jeg fornøyd med resultatet, men ikke helt fornøyd med løsningen, da det ikke foreligger noen endelig konklusjon på hvorfor dette må til, jeg går til innkjøp av temperaturmodul fra clas (34-4111) som vil bli brukt til fast overvåking av manefoiler i fremtiden.

 

Hva dere tenker om løsningen mitt på "problemet"? :cheers:

Link to post
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...