SvartRøyk Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Sorry, ser ut som den åpne er i topp. Poenget er at det skal være minst èn som ikke er helt åpen på hver side. Her fra katalogen på 98 og nyere: Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Legger ved en link til en Mercruiser service bulletin fra 1999. Mercruiser har et litt annet språk enn VP, så riser er en spacerblokk, og elbow er det som i denne tråden kalles riser. Om du ikke har slanger fra termostathuset til risere, gjelder pkt 4 a. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 (redigert) Sorry, ser ut som den åpne er i topp. Poenget er at det skal være minst èn som ikke er helt åpen på hver side. Her fra katalogen på 98 og nyere: Takk til dere alle så langt, det som du svartrøyk her henviser til finnes dette på internett? isåfall hvor, ligner jo nettopp det verkstedene har? Trodde det var ett program de hadde, er dette åpent for alle? Hvor, skal få fatt på ett par nye pakninger, så kan jeg jo teste denne teorien, delene jeg kjøpte fra Euro fritid, var forøvrig alle 4 med kun to kanaler helt åpnet, skar de ut alle da det gamle var slik.... eller er det en mulighet for at den gamle kan ha blitt slitt vekk, slik at det bare fremstår slik nå, ok manefoil er manefoil, riser er albow og spacer er riser, er det riktige betegnelsene alså Forøvrig var det ikke orginalt det jeg fikk fra euro fritid (sa ikke mye om det nei) Men levert fra sierra....Tror nesten orginalt fra mercruiser hadde kostet det samme, lurt?? Redigert 2.August.2008 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Service bulletinen sier at "restrictor gasket" kun skal brukes om du har kjøleslanger til riserne. Har du kjølingen til bunnen av manifolden skal de åpne pakningene brukes. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Da er det jo rimelig avklart, hva som var med det gamle er en ting (alle pakninger var åpne i alle kanaler) Det som jo fremtrer her er at den øverste skal ha kun åpning på sidekanalene, er med på at dette vil gi økt motstand= Økt trykk som igjen sannsynligvis vil gi bedre fordeling Tror på dette, og da kan jeg sikkert fjerne slangeklemmen igjen Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Service bulletinen sier at "restrictor gasket" kun skal brukes om du har kjøleslanger til riserne. Har du kjølingen til bunnen av manifolden skal de åpne pakningene brukes. Pokker Har kun slange i bunn av manefoil, så da skal det være åpent alt sammen alikevel yeah yeah Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 4.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Okey, nå har jeg vært ute å testkjørt med struping på slangen til bb side, her er resultatet: På full guffe, holdt stb manefoil maks 73 grader, bb maks 55 grader, differans 18 grader. Når en slakker av fra maksturtall på 4500 til 3600, havner temperatur på stb manefoil 50-55 grader, bb 35-40 grader, differans 15 grader. Tviler ikke på at jeg ville kunne utlignet enda mer om jeg strupte ytterligere til bb side, men syntes at insnevringen allerede er såpass stor at jeg ikke ønsker dette, sålangt er jeg fornøyd med resultatet, men ikke helt fornøyd med løsningen, da det ikke foreligger noen endelig konklusjon på hvorfor dette må til, jeg går til innkjøp av temperaturmodul fra clas (34-4111) som vil bli brukt til fast overvåking av manefoiler i fremtiden. Hva dere tenker om løsningen mitt på "problemet"? Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Hei! Drar frem denne igjen, da jeg har fått nøyaktig samme problem på min motor. Vel og merke en eldre VP V8'er. Fant du ut noe mer eller ble struping "løsningen"? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 5.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2010 Konklusjonen min ble vel til syvende og sist at det etter all sannsynligvis var sliten sjøvannspumpe, som ikke gav nok mengde, og dermed går vannet den veien det er minst motstand. Båten ble imiddletid solgt til en spottpris med denne usikkerheten + ett par andre småting. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.