Jump to content

Priser på båtplass ved flytebrygge

torh

Recommended Posts

skal det være noen mening i dette, må det minst opplyses hvilke type utleie dette er(privat, profesjonell eller forening) samt geografisk tilhørighet. Ellers blir det å sammenlikne epler og bananer.

Det er i tillegg ikke alltid like lett å se hva man skal med disse "pollene". Kjekt å vite?

Denne kan jeg dog se verdien av.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Båthavn ved Mjøsa. Drives av båtforening. Vaktordning som går hele sommeren. Strøm og vann ved båten inkludert. Utligger. Sanitæranlegg med do/dusj. Felles dieselfylling et par ganger i løpet av sommeren fra tankbil. Hvert medlem har 1-2 nattvakter pr. sommer. Leie inkluderer opplagsplass på land om vinteren. Depositum som man får igjen ved oppsigelse av plassen er 6500,- for 19-25 fot. Årlig leie er 500,- :sailing:

Det kommer vel også litt an på om man som jeg har betalt innskudd for plassen. Leia blir da noe lavere.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Havna tilhører motorbåtforeningen, men plassen har jeg 'kjøpt'. Da jeg kom inn for noen år siden, kostet den 18.000. Denne blir regulert, og dersom jeg sier opp plassen, får jeg igjen markedspris av foreningen, som de igjen får inn fra ny eier. Har strøm og vann på flytebygga, som også er utstyrt med uteliggere. Havna er bevoktet. Betaler en årlig leie på i underkant av kr 1000 for vedligehold/vakthold etc.

Hei.

Jeg betaler 6200 for 3,5m (den ene utliggeren er 40cm brei og til å gå ombord fra), og 3700 for plass på land om vinteren i Sonskilen privatdrevne havn for min Saga27. Da er allt innkludert, opptak med høytrykkspyling og utsetting, alt til selvbestemte datoer. Vanlig bruk av vann og strøm (3m fra båten) er innkludert. Vinterstrøm for varmeovn f.eks. via måler og vanlig kraftpris.  Bukker for vinteropplag holdes av havnen. Ikke innskudd. Havnen er avlåst med låsekort. Parkering av bilen 3m fra båten.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ser jo at ikke alle er like priviligerte...

Har båtplass rett nedenfor huset med strøm og vann og alt jeg trenger....

For dette betaler jeg ingenting. Ganske greit i grunnen  :lol: :lol: :lol:

Okei, jeg bare MÅ kverulere litt: Selvfølgelig betaler du for dette! Strømmen er vel ikke gratis der du bor :smiley: Og du har vel betalt litt for å få en så fin tomt? Alternativt kunne du solgt og kjøpt deg noe annet.

Herman

"There is no such thing as a free lunch"

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Guest Sparky

hm, med alle disse fordeler er det merkelig at Kambo tør ta den prisen de tar....men de er vel klar over mangelen på plasser fra Kambo til Oslo.

Betaler kr 5600 for en 4m.

jan

Hei.

Jeg betaler 6200 for 3,5m (den ene utliggeren er 40cm brei og til å gå ombord fra), og 3700 for plass på land om vinteren i Sonskilen privatdrevne havn for min Saga27. Da er allt innkludert, opptak med høytrykkspyling og utsetting, alt til selvbestemte datoer. Vanlig bruk av vann og strøm (3m fra båten) er innkludert. Vinterstrøm for varmeovn f.eks. via måler og vanlig kraftpris.  Bukker for vinteropplag holdes av havnen. Ikke innskudd. Havnen er avlåst med låsekort. Parkering av bilen 3m fra båten.

Lars H.

Betaler 1600,- i året. Her var det ingenting på forskudd.

Men har lagt ut fortøyningene selv. Er ikke uteliggere. Bredden jeg disponerer vet jeg ikke.

Men her borte ligger vi jo ute hele året.

På service brygga er det gratis strøm og vann. Er ikke populært og ligge for lenge under

vårpussen. Men en uke går greit.  :smiley:

Betaler i dag 3.800,- i årsleie. Leier privat mens vi står på venteliste for kjøp av plass i annen havn. Innskudd blir da rundt 10.000,- med en årlig innbetaling til båtforeningen på kr. 400,-. Båtplassene er avlåst. Ikke noe organisert vakthold, men mange av medlemmene bor like i nærheten av havna, og holder et våkent øye med trafikken til og fra. Stor aktivitet i havna gjør at det i sesongen (og ellers også) er mange som passer på for hverandre. Båtforeningen har konstruert mange ulike hengere. Båtene kan  dras opp med hjullaster, og står på hengeren til du er ferdig med vårpussen eller hva det måtte være. Ei kjempehavn!! Stedet er Tverlandet, ca 2 mil fra Bodø sentrum.

Mvh HaJ  - selvfølgelig medlem i Tverlandet Båtforening  :smiley:

Betaler kr.2.800,- for sommerleie, inkl. medl.avg. for 4m (brt.) plass i Bærum. Da eier jeg båtplassen og kan selge til høystbydende når (hvis) jeg vil. Vinterleie? Husker ikke.

Markedspris for en slik plass er høy, akkurat nå er en 4m til salgs til høystbydende over kr.180.000,- Det er ikke mange slike plasser til salgs og havna er særdeles god og populær (sentralt uten støy/støv og enormt gode parkeringsforhold som er opplagsplass om vinteren).

Dette må sees på som en investering, ulempen er jo selvsagt at man binder opp en del kroner i båtplass, men verdien er der!

Da har man det beste utgangspunkt for båttur i indre Oslofjord!    :seeya:

Hej

Jag betalar 1900 SEK/sommerhalvår   för 4m  plass i Klubbhavn!

(da ingår ström, vann, friparkering för 2 biler)

1 Nattvakt / säsong  ingår........ ( vi er 5 st /natt som går vakt !)

Jag har betalt  21500SEK  i inskudd  som jag får tilbaks av klubben den dag jag vill sälja!

Vi får ikke sälja til högstbjudande eller noen annen, platsen skall gå tilbake til klubben,

og den offisielle ventelisten.

Vi er en båtklubb, og vill behålla den 'klubbkänslan', havnen skall vare levande av båtentusiaster

-og ikke en 'parkeringsplass för båter' av rika Göteborgare!

S/Y Gunga Din

Jeg har nettopp vært på jakt etter båtplass et sted mellom Oslo og Moss, og det er ikke noen enkel affære. Jeg synes det er interessant å høre at Jan S/Y Karoline har en 4m båtplass, når jeg snakket med dem på Kambo hadde de ingen plass på mer en 3.7m (så vidt jeg skjønte ledig eller ikke).

Uansett synes jeg hele"systemet" rundt båtplasser er helt kaotisk. Noe steder tar de en fast pris per meter, andre steder betaler du sky høye innskuddspriser i bryggen, andre steder kjøper du plassen, og de fleste stedene er det klin umulig å få tak i noen some styrer med havna. Og så har man sånne som en jeg jobber med som arvet en båtplass av bestemoren sinn, men har aldri hatt båt sjøl. Sikkert masse båtplasser rundt om kring som eies av folk uten båt og leies ut, men hvor skal man finne de folka. Hadde ikke det vært en ide å få en slags system på de tingene?

Noen har prøvd, men funnet ut at det ikke var så lett, se: http://home.online.no/~runest/baatplasser.htm

Ragnar

p.s. Fant en bøyeplass til slutt til 5000kr (ja det er dyrt...men det er vanskelig å finne billigere bryggeplass til en 3.75m bred båt).

Jeg betaler 1500 kr / år, + kontingent i båtklubben på 300 kr. + går 2 nattevakter (april - oktober). Står i tillegg på en dugnadsliste (elektriker-laget) og KAN bli bedt om en kvelds jobbing i sessongen (har ikke hendt på 2 år...) Har "bås" med båtbredde 2,6 meter. 15 minutter hjemmefra.

Synes det er rimelig! (Men betalte innskudd på 8.000 kroner + et lån på 5000 kroner for mange år siden...)

Dessuten: Tilgang på strøm og vann til båten, utsett-rampe og slipp, flott vaktbu, toalett, verksted, mm. Og et klubbhus som leies ut til medlemmene for en meget rimelig penge (for større selskapeligheter osv.)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Vis emner ut fra nøkkelord:

Utvalgte emner:
     Dagens Finn, spesielle båtannonser
     Denne helgen går turen til......
     Hva har du gjort med båten i dag?
     Hvor er dette?
     Status på svenskekysten
     Strømopplegg i båt, hva kan man gjøre selv?
     Youtube, båtrelaterte filmer

• Statistikk

• Antall medlemmer
      102900
  • Create New...