torh Startet 6.April.2004 Link til dette innlegget Startet 6.April.2004 For å kunne ha et sammenligbart underlag, kan vi si at "båsen" det er snakk om har plass til en båt med maks bredde 3,5 meter Link to post
Stormbringer Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Betaler 7.500,- for en 2.5 meters plass. Dyrt som fy, men det er kun 5 min. hjemmefra så... Link to post
giver Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Hei Betaler ca. 3000,- for sommerleie inkl. strøm og vann. Går nattevakt en natt i to år, så et år fri. Helårsansatt vaktmester holder ting i orden. Båsen er 5 m. og ligger i Asker. Boblehavn vinterstid koster 1700.- inkl. strøm. mvh giver Link to post
straycats Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Jeg betaler 2500 kr for en båtplass på 3,75. Det er en bevoktet havn så jeg synes det er veldig billig. Ligger i nærheten av svenskegrensen straycats Link to post
M/S Bastard Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Sesongleie 3,5 x 12 m 1800,- Årsleie 2830,- (+ strøm) Link to post
Blanco Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 skal det være noen mening i dette, må det minst opplyses hvilke type utleie dette er(privat, profesjonell eller forening) samt geografisk tilhørighet. Ellers blir det å sammenlikne epler og bananer. Det er i tillegg ikke alltid like lett å se hva man skal med disse "pollene". Kjekt å vite? Denne kan jeg dog se verdien av. Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Batdilla Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Båthavn ved Mjøsa. Drives av båtforening. Vaktordning som går hele sommeren. Strøm og vann ved båten inkludert. Utligger. Sanitæranlegg med do/dusj. Felles dieselfylling et par ganger i løpet av sommeren fra tankbil. Hvert medlem har 1-2 nattvakter pr. sommer. Leie inkluderer opplagsplass på land om vinteren. Depositum som man får igjen ved oppsigelse av plassen er 6500,- for 19-25 fot. Årlig leie er 500,- Link to post
Rolf Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Det kommer vel også litt an på om man som jeg har betalt innskudd for plassen. Leia blir da noe lavere. Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
jada Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Havna tilhører motorbåtforeningen, men plassen har jeg 'kjøpt'. Da jeg kom inn for noen år siden, kostet den 18.000. Denne blir regulert, og dersom jeg sier opp plassen, får jeg igjen markedspris av foreningen, som de igjen får inn fra ny eier. Har strøm og vann på flytebygga, som også er utstyrt med uteliggere. Havna er bevoktet. Betaler en årlig leie på i underkant av kr 1000 for vedligehold/vakthold etc. Link to post
Lars H. Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Hei. Jeg betaler 6200 for 3,5m (den ene utliggeren er 40cm brei og til å gå ombord fra), og 3700 for plass på land om vinteren i Sonskilen privatdrevne havn for min Saga27. Da er allt innkludert, opptak med høytrykkspyling og utsetting, alt til selvbestemte datoer. Vanlig bruk av vann og strøm (3m fra båten) er innkludert. Vinterstrøm for varmeovn f.eks. via måler og vanlig kraftpris. Bukker for vinteropplag holdes av havnen. Ikke innskudd. Havnen er avlåst med låsekort. Parkering av bilen 3m fra båten. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Speedy Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Ser jo at ikke alle er like priviligerte... Har båtplass rett nedenfor huset med strøm og vann og alt jeg trenger.... For dette betaler jeg ingenting. Ganske greit i grunnen :lol: Link to post
Trude III Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Betaler 2500,- for forening i Frognerkilen/Oslo. Da har jeg tidligere betalt 17000,- i innskudd. Inskuddet blir stående til jeg evt. melder meg ut. Plassen er 4m bredde (3,8 netto) Hilsen Harald L Trude III Link to post
Herman Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Ser jo at ikke alle er like priviligerte... Har båtplass rett nedenfor huset med strøm og vann og alt jeg trenger.... For dette betaler jeg ingenting. Ganske greit i grunnen :lol: Okei, jeg bare MÅ kverulere litt: Selvfølgelig betaler du for dette! Strømmen er vel ikke gratis der du bor Og du har vel betalt litt for å få en så fin tomt? Alternativt kunne du solgt og kjøpt deg noe annet. Herman "There is no such thing as a free lunch" All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Johnso Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Jeg står akkurat foran utlegg av ny betongflytebrygge (20.april) Der er leieprisen 1000 kr/m bredde. Bryggen har 39 plasser og ble fulltegnet uten markedsføring. Ikke innskudd. Link to post
Guest Sparky Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 hm, med alle disse fordeler er det merkelig at Kambo tør ta den prisen de tar....men de er vel klar over mangelen på plasser fra Kambo til Oslo. Betaler kr 5600 for en 4m. jan Hei. Jeg betaler 6200 for 3,5m (den ene utliggeren er 40cm brei og til å gå ombord fra), og 3700 for plass på land om vinteren i Sonskilen privatdrevne havn for min Saga27. Da er allt innkludert, opptak med høytrykkspyling og utsetting, alt til selvbestemte datoer. Vanlig bruk av vann og strøm (3m fra båten) er innkludert. Vinterstrøm for varmeovn f.eks. via måler og vanlig kraftpris. Bukker for vinteropplag holdes av havnen. Ikke innskudd. Havnen er avlåst med låsekort. Parkering av bilen 3m fra båten. Lars H. Link to post
Pjolter Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Tror jeg betaler 1800 i året jeg,, men da har jeg betalt innskudd Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
skippy Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Betaler 1600,- i året. Her var det ingenting på forskudd. Men har lagt ut fortøyningene selv. Er ikke uteliggere. Bredden jeg disponerer vet jeg ikke. Men her borte ligger vi jo ute hele året. På service brygga er det gratis strøm og vann. Er ikke populært og ligge for lenge under vårpussen. Men en uke går greit. Link to post
HaJ Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Betaler i dag 3.800,- i årsleie. Leier privat mens vi står på venteliste for kjøp av plass i annen havn. Innskudd blir da rundt 10.000,- med en årlig innbetaling til båtforeningen på kr. 400,-. Båtplassene er avlåst. Ikke noe organisert vakthold, men mange av medlemmene bor like i nærheten av havna, og holder et våkent øye med trafikken til og fra. Stor aktivitet i havna gjør at det i sesongen (og ellers også) er mange som passer på for hverandre. Båtforeningen har konstruert mange ulike hengere. Båtene kan dras opp med hjullaster, og står på hengeren til du er ferdig med vårpussen eller hva det måtte være. Ei kjempehavn!! Stedet er Tverlandet, ca 2 mil fra Bodø sentrum. Mvh HaJ - selvfølgelig medlem i Tverlandet Båtforening Hjemmeside/blogg Link to post
hansiver Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Betaler 6000,- for 3,5 m båtplass, i tillegg må jeg gå en nattevakt. I Bærum hvor jeg har båten er dette billig, betalte kr 8500,- for 2 år siden for tilsvarende plass. Link to post
unknownuser Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 -Snur meg og ser ut: Jo, båten har det bra ved kaien sin... Link to post
Baltic Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Betaler kr.2.800,- for sommerleie, inkl. medl.avg. for 4m (brt.) plass i Bærum. Da eier jeg båtplassen og kan selge til høystbydende når (hvis) jeg vil. Vinterleie? Husker ikke. Markedspris for en slik plass er høy, akkurat nå er en 4m til salgs til høystbydende over kr.180.000,- Det er ikke mange slike plasser til salgs og havna er særdeles god og populær (sentralt uten støy/støv og enormt gode parkeringsforhold som er opplagsplass om vinteren). Dette må sees på som en investering, ulempen er jo selvsagt at man binder opp en del kroner i båtplass, men verdien er der! Da har man det beste utgangspunkt for båttur i indre Oslofjord! Link to post
Gunga Din Svart 7.April.2004 Link til dette innlegget Svart 7.April.2004 Hej Jag betalar 1900 SEK/sommerhalvår för 4m plass i Klubbhavn! (da ingår ström, vann, friparkering för 2 biler) 1 Nattvakt / säsong ingår........ ( vi er 5 st /natt som går vakt !) Jag har betalt 21500SEK i inskudd som jag får tilbaks av klubben den dag jag vill sälja! Vi får ikke sälja til högstbjudande eller noen annen, platsen skall gå tilbake til klubben, og den offisielle ventelisten. Vi er en båtklubb, og vill behålla den 'klubbkänslan', havnen skall vare levande av båtentusiaster -og ikke en 'parkeringsplass för båter' av rika Göteborgare! S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 7.April.2004 Link til dette innlegget Svart 7.April.2004 Betaler 3.190 for båtplassen. Ikke inskudd Link to post
ragtag Svart 7.April.2004 Link til dette innlegget Svart 7.April.2004 Jeg har nettopp vært på jakt etter båtplass et sted mellom Oslo og Moss, og det er ikke noen enkel affære. Jeg synes det er interessant å høre at Jan S/Y Karoline har en 4m båtplass, når jeg snakket med dem på Kambo hadde de ingen plass på mer en 3.7m (så vidt jeg skjønte ledig eller ikke). Uansett synes jeg hele"systemet" rundt båtplasser er helt kaotisk. Noe steder tar de en fast pris per meter, andre steder betaler du sky høye innskuddspriser i bryggen, andre steder kjøper du plassen, og de fleste stedene er det klin umulig å få tak i noen some styrer med havna. Og så har man sånne som en jeg jobber med som arvet en båtplass av bestemoren sinn, men har aldri hatt båt sjøl. Sikkert masse båtplasser rundt om kring som eies av folk uten båt og leies ut, men hvor skal man finne de folka. Hadde ikke det vært en ide å få en slags system på de tingene? Noen har prøvd, men funnet ut at det ikke var så lett, se: http://home.online.no/~runest/baatplasser.htm Ragnar p.s. Fant en bøyeplass til slutt til 5000kr (ja det er dyrt...men det er vanskelig å finne billigere bryggeplass til en 3.75m bred båt). Link to post
Marwin Svart 7.April.2004 Link til dette innlegget Svart 7.April.2004 Jeg betaler 1500 kr / år, + kontingent i båtklubben på 300 kr. + går 2 nattevakter (april - oktober). Står i tillegg på en dugnadsliste (elektriker-laget) og KAN bli bedt om en kvelds jobbing i sessongen (har ikke hendt på 2 år...) Har "bås" med båtbredde 2,6 meter. 15 minutter hjemmefra. Synes det er rimelig! (Men betalte innskudd på 8.000 kroner + et lån på 5000 kroner for mange år siden...) Dessuten: Tilgang på strøm og vann til båten, utsett-rampe og slipp, flott vaktbu, toalett, verksted, mm. Og et klubbhus som leies ut til medlemmene for en meget rimelig penge (for større selskapeligheter osv.) Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn