Jump to content

Priser på båtplass ved flytebrygge

torh

Recommended Posts

Offentlig havn i Sarpsborg (Skjebergkilen marina)

Kr. 3100,- for 3 meters plass, ikke innskudd.

Medlem i skjebergkilen marinas båtforening, og har en nattevakt annenhvert år.. Fin ordning.

Plassen står fortsatt tom, men forhåpentlighvis ikke lenge til.. :smiley:

Lukter mye linolje om dagen........

Hei!

Vi betaler 4000 kr for en plass på 3 meter hos Marine Service Bunnefjorden. Her er det både vann og strøm. Må i tillegg gå nattevakt 2 ganger i løpet av sesongen........ Kanskje dyrt, men det er til gjengjeld veldig god service å få der da........

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Jeg leide en plass på Stathelle Marina i fjor. Fikk nå et tilbud om å leie fast.

Prisen var for en 3,5 meter 30 000,- i forskuddsleie for 10 år. Pluss 2800,- pr år i leie.

Pluss 130 kroner pr fot for vinteropplag. Det kan hende jeg blander litt på forskuddsleie å årsleie men det er i denne størrelsen.  :flag:

3000+2800+4160=9960 pr år for en 32 fots båt.  :lol:

Nei takk, om dette så var den siste marinaen i verden så legger ikke jeg meg her.

Det er stor mangel på båtplasser her i fjorden men på nevnte marina er det mye ledig, så det er vel flere som er av samme oppfatning som meg.

Betaler ca. kr. 2.000,- for leie av båtplass i marina nær Tønsberg (pr. sommersesong). Må normalt gå båtvakt en natt i løpet av sesongen. Leier plass av andre som har kjøpt båtplass (betalt innskudd), men ikke har båt for tiden. Står på liste for å kjøpe båtplass i marinaen, men må nok regne med flere/mange års ventetid. Når jeg får kjøpt en plass, vil leien bli kr. 400,- til kr. 500,- rimeligere pr. år.

Hei !

Betaler 4900,- pr. sesong for en 3,5 meters plass der jeg ligger. Ingen innskudd. Hadde egentlig ØNSKET at det var vakthold hvert døgn i sesongen, men det er det ikke såvidt jeg vet. Er dog LYKKELIG for at jeg har en båtplass. Strekningen Moss - Oslo er "full-booket" såvidt jeg vet.

Uendelig glad for å slippe å ligge i bøye ihvertfall. Hadde dette første året. Var like spent på om båten fortsatt lå der hver gang jeg var og sjekket..... - har nemlig opplevet å finne båten liggende innerst i mudderet. Slitt seg fra bøya. Heldigvis hendte dette bare 30-60 minutter før jeg fant den !.....

Betaler forøvrig 6400,- for å ha den liggende på land i Son om vinteren. Det er kvadratmeterprisen + krybbeleie. Da ligger den i bevoktet havn. I tillegg har man verdens beste service fra Sverre & Co. De gutta er fabelaktige. Vet ikke hva de har i lønn, men de fortjener en "six-pack" for jobben uansett.

Hilsen Lars,

Kaptein

S/Y Hybris, LK7137

:headbang:

Mvh

Lars Røksund

Radioinspektør

Telenor Kystradio

Betaler ca 2500,- for en 4 meter.

Innskudd var i sin tid 6000,- som ble "spist" opp med 1000 lappen i året.

Vann men ikke utlagt strøm på bryggene. Er dog ETT strømutak på ei steinbrygge med plass til 2 båter, som man kan legge seg ved hvis noe skal gjøres.

Vakthold gjøres av "havnesjefen" som bor i campinvogn på plassen sommer halvåret.

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Guest Sparky

Dette og strøm er grunnen til at jeg vil til Soon.

Sverre og co burde hedres av KNBF for meget god service og vennlighet.

mvh jan

Hei !

I tillegg har man verdens beste service fra Sverre & Co. De gutta er fabelaktige. Vet ikke hva de har i lønn, men de fortjener en "six-pack" for jobben uansett.

Hilsen Lars,

Kaptein

S/Y Hybris, LK7137

:smiley:

Ser at ca 900 har sett denne poll'en.

ca 140 har avgitt svar.

Hvorfor har ikke 850 personer avgitt svar?

mvh jan

Hvis vi ser bort fra at regnestykket ikke er helt riktig.

Grunnen til at mange ikke svarer er nok at svaralternativene ikke er så enkle som tabellen antyder. Som en ser av svarene er det mange varianter ute og går og disse lar seg ikke uten videre plassere i tabellen.

For min egen del har jeg kjøpt en obligasjon i min båtforening som gjennom flere år har steget til å ha en verdi på kr. 13.000,- for en båtplass med "lysåpning" på 3,6 m. Det rekker greit til en båt med bredde opp til 3,4 m (største bredde er jo på fenderlisten og dermed noe høyere enn utliggerne). Da har jeg plass til fendere også.

Båtforeningen har en årlig kontigent på kr. 700,-. Vi utlagt vann på bryggene og fri strøm til vanlig forbruk. Strøm til vinterlagring betales etter målt forbruk til gjeldende takst. Vi har også parkering for bil i båthavna.

Utover dette må det påregnes en del dugnad, men dette er som regel overkommelig.

Synes selv dette er rasende rimelig, men så ligger jo også båthavna godt utenfor tettsteder og pressområder.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...