Jump to content

Pris på bytte av slepkrok på dobbeltskrog

Ingar

Recommended Posts

Er det en forsikringssak kan du velge å få utbetalt skadetakst for så å reparere skaden selv. Du må da få taksert skaden av et verksted som selskapet ditt godkjenner.

Hva slags båt er det, Ingar? Hvis du ikke kan komme til kan det evt være en løsning å montere en inspeksjonsluke i nærheten så du kommer til å får løsnet mutterene på øyet. Er det ikke så veldig skadet rundt kan du kanskje montere nytt øye evt. med litt forsterkning i syrefast stål..

Trenger du noe hjelp er det bare å skrike ut :smiley:

.

.

bmhe

Oi.. Nei det håper jeg da virkelig ikke, skjønt en vet vel aldri. Jeg tenkte vel på en båtverdi på rundt 10' kroner i forrige innlegg.

Hvis du får en bra takst og gjør jobben selv burde du jo kunne komme greit ut av det når verdien ligger rundt 20 000.

Har du f.eks 4' i egenandel og får 10' for skaden har du jo 6' å reparere for. Har båten din noe mulighet for lensing mellom skrogene ellers? Hvis ikke kan det jo være en ide å montere?

.

.

bmhe

Kjenner en som oppdaget EN rose i gelcoaten på sin skjærgårdjeep, ca i vannlinjen. 2-3 cm i diameter. Båten ble i samråd med forsikringsselskap levert til verksted for rep. Båten kom tilbake uten at det var synlig at det hadde vært en skade der, pent arbeid! Og prisen? NOK 30.000,-!!! Så plastarbeider kan fort bli dyrt ja....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ville skåret hull, kjøpt ny krok, ei inspeksjonsluke og ikkje involvert forsikringsselskapet.

Veit jo ikkje hvilken båt det er men med ein fors.sum på 30k m motor kan det ikkje vere al verden.

5timer`s arbeid, 700kr matriell- ca 5000kr på verksted. Viss den splittes - 15-25 000kr.

Gammel båt, du vil altid kunne se reprasjonen pga gelcoat nyanser gammel/ny viss den ikkje splittes.

Mange takk!

SF: Har ikke lyst til å bry folk som har dette som levevei så lenge det ikke er aktuelt å sette bort jobben.

Er klar over at man ikke kan forlange å få skader reparert så det ikke er synlig, men lurer på hva verktedene gjør med småskader. Bare maler over med topcoat/bunnstoff? Har jo blitt en masse riper både over og under vannlinjen.

bever_skade0.jpg

bever_skade1.jpg

bever_skade2.jpg

bever_skade3.jpg

bever_skade4.jpg

Propellen så ikke pen ut, men jeg regner som nevnt med at verdien på motoren er tilnærmet null.

bever_skade5.jpg

SF: Har ikke lyst til å bry folk som har dette som levevei så lenge det ikke er aktuelt å sette bort jobben.

Fornuftig holdning :yesnod: men spiller du med åpne kort og forklarer at du trenger dette ifbm et forsikringsoppgjør så skal du ikke se bort fra at noen tar seg bryet og bruker 5 min på å sette opp en budsjettpris.

Når det gjelder motor og propell så betyr det ikke noe hvor gammel denne er, ny propell må du ha. Jeg hadde en skadd propell for noen år siden og brukte katalogpris på ny som dokumentasjon mot forsikringsselskap. Funket greit det. Hvor gammel propellen som ble skadet var vet jeg ikke men gammel var den.

Pris på ny propell finner du vell på internett, ta en utskrift og legg ved som dokumentasjon.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...