Jump to content

Haster! Trenger midlertidig plass for skøyte i Oslofjorden.

Belgarath

Recommended Posts

Jeg har fått lov å overta denne mot at den blir hentet raskt. (helst i går.. :-) ) Den ligger for tiden i Asker (mer nøyaktig vet jeg ikke, skal prate mer med han som har stelt med den). Målet er Arendal, men jeg er skeptisk til å seile den helt til Arendal i en smell uten å kjenne noe mer til den. Jeg føler jeg trenger et mål som ikke er så langt unna der den ligger, slik at vi kan seile den dit, få litt oversikt over tingenes tilstand og muligens seile videre , eventuelt utbedre det som må utbedres og seile videre seinere.

Jeg er heller ikke kjent med semidieselmotorer. Er det noen i området rundt Asker (eventuelt nedover Oslofjorden mot der vi er på vei) som kunne gi meg en veiledning i hvordan bruke og ha en semidiesel.

Den første planen var å bare starte og reise hjem, men ved nærmere ettertanke, så er det mange skrekkhistorier om folk som har reist avgårde og måttet bli hentet av redningsskøyta fordi motoren stoppa av forskjellige årsaker, eller at den begynte å ta inn vann når det ble litt sjø. Håper derfor noen har mulighet til å hjelpe meg.

e-mail: ole@mwlmf.net sms/tlf: 92241896

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Litt oppdatering: Jeg ringte til han som disponerer båten for litt nærmere avtaling og flere spørsmål. Et fristende prosjekt, men: Når han forsøkte å starte semi'n for første gang, begynte den å brenne smøreolje og den ruset seg opp og vibrerte så drevet kom ut fra bordgangene. Den lekker akseptabelt når den ligger stille, men når maskinen blir starta, så lekker den for mye til at det er forsvarlig å ta den til Arendal for egen maskin.

Dersom noen kan hjelpe meg med en slipp og dreving under vann i helga, så kan jeg klare det, ellers må jeg si den fra meg.. :-( Desverre.

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg er heller ikke kjent med semidieselmotorer. Er det noen i området rundt Asker (eventuelt nedover Oslofjorden mot der vi er på vei) som kunne gi meg en veiledning i hvordan bruke og ha en semidiesel.

Håper virkelig at dette ordner seg for deg!

Kanskje du kan få noe telefonsupport eller kontaktpersoner i Oslo-området gjennom denne siden?

Buster X med Yamaha 70

....Jeg er heller ikke kjent med semidieselmotorer. Er det noen i området rundt Asker (eventuelt nedover Oslofjorden mot der vi er på vei) som kunne gi meg en veiledning i hvordan bruke og ha en semidiesel.....

Dette er en skøyte som bør tas vare på, med semidiesel og et hele. Den hører absolutt hjemme på Riksantikvarens verneliste.

Når det gjelder folk som virkelig KAN semidiesel så minker det på dem, år for år.....

Men du finner mange som kjenner både den aktuelle Rapp'en og lignende motorer på dette forumet.

Lykke til med prosjektet, men "skynd deg langsomt" det er et flytende museum du har fått ansvaret for :flag:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Hei. Høres spennende ut prosjekte ditt, har selv ei skøyte i sammen med en venn, kjøpte den i Ørsta å kjørte den til Holmestrand drømmetur det gitt men vi har en nyere cat motor i den. Men på vår tur traff jeg en kar i Risør som var 100% hekta på semidisel (vår motor fnøys han av). Han å en kamerat drev å mekka å skrudde mye på dem og ga inntrykk av å være en ekspert på det . Ramsa opp en hel masse som jeg ikke skjønte noe av, fikk ikke navnet hans men han jobber hos en byggevarehandel Bjordammen , tidligre var de i Byggmakker kjeden. Alle kjente alle der så ring dit så får du nok tak i han. Jeg kan garantere deg at du får masse tips å kansje en motormann. Lykke til videre

Takker for alle positive komentarer, men det ble desverre ikke noe av. Det blir for langt unna og selger har dårligere tid enn jeg har.. Jeg ser den er merka med solgt på finn.no nå, så jeg håper den har blitt tatt godt vare på.

MVH Ole B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...