pantzatt Startet 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2008 Igår klinket jeg baugen i bryggekanten Hadde vært på prøvetur etter dieseldyrhistorien min. På turen testet jeg forskjellige tiltposisjoner og trimposisjoner under marsjfart. Det virket å fungere som det skal. La til kai ved vikinggården på Bukkøy, helt uten problemer. Slo revers å la inntil longside som det skulle vært lukeparkering på oppkjøringsdagen. Vel tilbake i Kopervik vinklet jeg båten inn i båsen, og som vanlig hoppet missy på land med tautampen idet jeg setter gearen i back.... Ingenting skjer gir turtall, mere turtall myemere turtall helt til det smalt noe inni h..... i kaikanten. Etter vi hadde fortøyd og sjekket skadene i baugen, gikk jeg til spakene igjen. Prøvde å sette den i forover, ingen problem - bakover null reaksjon. Så tiltet jeg drevet til null og prøvde igjen. Da gikk det fint, om og om igjen.... Litt (minilitt) tilt opp igjen, og den vil ikke i revers. Det funket jo fint en time tidligere, og jeg hadde ikke vært borti tiltknotten....????? Hva kan dette være??? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Har du 280 uten powertrim må du helt ned med drevet for at låsehaken skal fungere. Du skal da ikke bruke tilten når du kjører. Tiltmekanismen er ikke beregnet for det. Hvis 280 med powertrim (sjeldent) skal ikke dette skje. da er det en justeringssak. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Akkurat. På mine 280 drev var det et rødt kontroll-lys som lyste helt til drevene var nede i kjøreposisjon. Med opptiltet drev kunne det kjøres til maks 1500rpm i korte perioder (grunt vann) i følge manualen. Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
pantzatt Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Det er powertrim ja. Ved siden av bryteren er det et oransje lys, men dette lyser bare mens jeg trykker opp eller ned. Om bryter står i "hvilestilling" er det ingen lys. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.