Walter_S Startet 6.April.2004 Link til dette innlegget Startet 6.April.2004 Ja så var "sørgetiden" over. Ny bruktbåt er innkjøpt og hentet på lastebil i dag. Båten - en GRIMSØY 26 - er "født" i 1973 og har tilbrakt hele sitt liv i ferskvann på Steinsfjorden og Tyrifjorden. Inni båtens bryst banker det en Sabb 2H - 16 hk med vribar propellsystem. Damen har hatt 3 eiere før meg og er nok et sant produkt av tidl. 70-tallet - noe som tydelig syns på innredningen - 70-talls teakfinér er ikke det samme som brukes i dag, nei! Mye "glatte" flater med litt "kunstig" treimitasjon. - men det er det "indre" som teller, ikke sant? Dessuten går det an å "pynte" litt på damen, er ikke det man gjør når dem har passert sin første ungdom? Hønefoss, kl.: 10:00 i dag. Og så her, etter at landternemast er montert og båten vasket...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
mavi Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer Mvh. Hafrsfjord Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 G R A T U L E R E R ! ! ! Kjenner den følelsen med "ny" båt... :cryin: Slitan med helsen... Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer med kjempefin båt! Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer Walther_S Den ser _DIGER_ ut til "bara" å være 26 fot.. Blir sikkert dratt mange digre torsker der, som vi innlandskrabber ( ! ) kan sikle misunnelige over.. :cryin: Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Amorosa Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer Walter Regner med at torsdag så får jeg se den nye skuten live. Vi sees Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Heisan* Gratulerer med ny båt Walter Ser ut til å være et meget flott eksemplar av sorten . Hvordan kom Du i kontakt med denne flotte damen da? Mvh Jonny Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer Deilig med båt igjen tipper jeg, selv om det ikke ble tresjark da Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Hej Walter ! Grattis til nyförvärvet !!!! tycker oxo att den ser stor ut! Hur går hun i sjöen? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
880 Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Grattis, denne så velholdt ut Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Poseidon Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer så meget Walter Båten ser virkelig flott ut - og den blir sikkert enda finere når du får holdt på en stund! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Suzuki Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 og vi ser frem til innvendige bilder. Alltid lurt på hvordan en sånn stor romslig 70 talls snekke er innvendig. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Platt Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer med "ny" båt! Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer så masse med ny båt!! Blir nesten litt misunnelig selv om det bare er to år siden vi fikk ny brukt båt selv Det er alltid spennende å gå til anskaffelse av ny båt! Håper båten lever opp til forventningene og gir dere mange fine turer Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
eysteind Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 gratulerer med ny båt, Walter. Så det vart ikkje trebåt? Grimsøy`n såg fin og elegant ut. Du får nok mye mer plass der enn i sjømannen. Men holder 16hk til denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Men holder 16hk til denne båten?En 16 HK Sabb holder nok i massevis ja. Om man har 10-15, eller 50 HK, er nesten det samme på et slikt skrog. Og Sabb sine hester er jo ikke akkurat kjent for å være ponnier heller da Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Staselig dame! Har hatt SABB-motor selv, det er skikkelige saker. Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Slenger meg på å sender de varmeste gratulasjoner fra vestlandet. Du har fått deg en j...... bra sjøbåt, jeg hadde en lik for noen år siden, mener at det var en 82 mod. Gratulerer nok engang :nonod: og go' påske til dere alle Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Hebbe Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Ønsker deg hjertelig tilykke med den nye "damen"... Hebbe som akkurat har kjøpt seg Sjømann gratulerer..... :-)) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Baltic Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer med 'ny' båt!!! Den ser absolutt velholdt ut og fin "svung" i skroget. Det hadde vært interessant å sett inventarbilder fra en slik 70- talls båt. Lykke til med nyervervelsen Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Grattis med ikke bare 3 men 4 fot ekstra! Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
torerikb Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gratulerer. Makan til blank og fin bruktbåt har jeg aldri sett før. Er det slik min også burde se ut etter vårpussen? Hmm, må visst polere litt mer... Sitér dette innlegget Link to post
Anders Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Henger meg på og gratulerer deg med ny kjempefin båt! MVH Anders Sitér dette innlegget Link to post
Haabet Svart 7.April.2004 Link til dette innlegget Svart 7.April.2004 morro Walter! Da kan jeg fortsatt dreie hode nord vest når jeg passerer stokken (med bil foreløpig ) å si til kjerringa at det er båten til Walter! Grattis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.