Jump to content

Walters "nye" båt!

Walter_S

Recommended Posts

Først og fremst - takk for hyggelig tilbakemeldinger og interesse for "grombåten" min  :eek:

Det har tatt litt tid å komme i orden i båten, mye vasking, utvendig som innvending. Båten ble nedmøkket under transport på landeveien mellom Hønefoss og Fredrikstad, i regnvær! Dessuten skal man være forsiktig med å kjøpe båt av noen som har en langhåret hunderase......  :lol: ...kjølen fullt av hundehår!  :eek:

:flag: Vi må huske på at dette er var en "innlandsbåt".... :wink:

:wink:

:flag:

:cool:

Nyvasket båt på Tangen...... :seeya:

show_image_stream.php?bid=9815716&dx=527&dy=287

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Gratulerer med ny Dame Walter!!

Hun har jo alt som skal til for at du skal være stolt .kommer nok mange nyskjerrige blikk mot den damen  så pass deg ikke bli sjalu de er bare misunnelige på deg.

Veldreide former blank i kroppen og ingen rynker for en dame i den alderen å være.

Den forige eieren må vel ha grått en tår når han skiltes fra denne smekre ladyen. ikke bare smekker utvendig men han har også tatt vare på de indre verdiene også .

Lykke til med mange gode dager på sjøen

Bernt :lol: :lol:

.......Du har ikke noen bilder av dieseldyret da? Litt nysgjerrig siden vi har samme motor.

Hei Stormbringer! Joda, tok noen bilder i dag.

show_image_stream.php?bid=9830812&dx=418&dy=495show_image_stream.php?bid=9830810&dx=527&dy=350

:crazy:

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Gratulerer med ny Dame Walter!!

Den forige eieren må vel ha grått en tår når han skiltes fra denne smekre ladyen. ikke bare smekker utvendig men han har også tatt vare på de indre verdiene også .

Lykke til med mange gode dager på sjøen

Bernt :crazy::lol:

Vi får håpe at tidligee eier er inne på båtplassen slik at han får se at han har solg båten til en som virkelig setter pris på henne og kommer til å gi henne det stellet hun trenger

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hun har jo alt som skal til for at du skal være stolt .kommer nok mange nyskjerrige blikk mot den damen  så pass deg ikke bli sjalu de er bare misunnelige på deg.

Veldreide former blank i kroppen og ingen rynker for en dame i den alderen å være.

Helt enig. Du vet Damer er som vin, en god en blir bare bedre og bedre med årene, mens en dårlig en  :crazy:

Hei.

Du Walter, kommer denne båten med motor rett fra samlebåndet?? Noe så "pent" har jeg aldri sett! Du må ha gjort "drømmekjøpet"!!

[glow=red,2,300]Gratulerer![/glow]

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

.......Du Walter, kommer denne båten med motor rett fra samlebåndet?? Noe så "pent" har jeg aldri sett! Du må ha gjort "drømmekjøpet"!! Gratulerer!......

Hei Lars H!  :smiley:Mulig at jeg bare er en "god fotograf".....?  :wink:

Koselig at du likte båten, det gjør nemlig jeg også. Men at den er sååå pen, er jeg nå ikke helt med på. Sant nok, damen har noen, for meg "uimotståelige" linjer, som jeg falt pladask for, men det er tross alt en del å gjøre med henne.

Har jobbet med "båtkjøp" nå i 4 måneder, med et nokså begrenset budsjett, og var og så på mange båter. Med denne damen sa det bare "pang" - henne vil jeg ha. Det meste av det jeg ønsket meg, stemte.

Bare for å få deg, og muligens andre her, litt ned på jordet igjen:

- Damen er fra 1973

- Motoren er fra 1973

- Motoren "svetter" noe olje......

- Damen har for 3 år siden blitt "satt på ny make-up" av Bengalac-typen, på skrog og dekk. Det er riktignok pent gjordt, man skal komme ganske nær for å oppdage det.

- Innredningen er, selv om den er praktisk og solid, ganske så 70-talls, med utstrakt bruk av skai i forskjellige farger, og den typen kryssfiner i skott og benker, som man hadde på denne tiden. Nokså "glatt" og kunstig av utseende og kraftig mønstret ådring.

- Hele dørken i cockpitten knirker, og selve belegget (Nautolex) er nokså slitt og frynsete mange steder.

- På dørken i forkabinen ligger det nålefiltteppe av udefinerbar farge....

- Ny motorkassa må bygges, den som er, er polstret med kremfarget skai på utsiden.....!

- Innvendige sitteputer er dårlig tilpasset, tynn og med et forferdelig mønster i trekket.

- Rattet, av GT-modell  :blush: snakker for seg selv. Må nok ha en mere nautisk modell, med tider....

Ethvert bruktbåtkjøp er et kompromis, her som ellers. Det var flere fordeler enn bakdeler med denne damen, og jeg føler at GRUNNLAGET er bra - resten kommer etterhvert. Tror vel egentlig at jeg liker å "ha noe å pusle med" og sette mitt personlige preg på.

Den positive overraskelsen er at skroget virker å være svært så sjødyktig, med rolige bevegelser og det er en meget tørr båt i motsjø. "Han Rasmus kommer ikke så ofte på besøk lenger!"  :lol:

Skroget ser ut til å slippe vannet lett, det er nesten ikke hekkbølger å se i kjølvannet, kun en lett krusning fra propellen forteller at vi nattopp har passert her. Alt i alt, er jeg meget fornøyd med valget, spesiellt med tanken på at jeg kjøpte båten "på rot" - det var umulig å prøvekjøre den på Hønefoss - Steinsfjorden var fremdeles dekket av tykk is!  :lol:

:lol: Ja, jeg er fornøyd! :cool:

Den positive overraskelsen er at skroget virker å være svært så sjødyktig, med rolige bevegelser og det er en meget tørr båt i motsjø. "Han Rasmus kommer ikke så ofte på besøk lenger!"  :lol:

Ja, de skroga er kjent for å være svært sjødyktige og sjøvennlige. Mener å huske at der skal være bygd en del sjarker og, med samme skroget.

Mvh Jonny

Mener å huske at der skal være bygd en del sjarker og, med samme skroget.

Mvh Jonny

Det stemmer det. der er flere av dem her hvor jeg bor. Veldig gode sjøbåter, som eierne er veeeldig godt fornøyd med.  

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Bare et par tanker rundt fundamentet som du snakker om! Etter min mening er motoren er av det vitigeste i en motoerdreven båt og skråget selvfølgelig, men det gjelder uasett båttype. Her har du kjøpt en med en av de mest brukte motorer for fiskebåter, det må bety noe. Skråget, wow , den er lekker og smekker. Her er det bare å bruke som amerikanerne kaller "Elbow greace" pusse og slipe så vi det invendige kunne bli alt det du ønsker! :wink:

[glow=blue,2,300]Gratulerer med en skikkelig madam![/glow]

Mvh

Jibb  :cheers:

show_image_stream.php?bid=9815325&dx=371&dy=495

Du Walter, jeg får ikke denne puten oppå pentry til å stemme. Hva er hensikten med den? Hadde det vært copilot settet hvor seteryggen var lagt bakover, hadde jeg forstått det, men det ser jo ikke ut som det er noen seterygg der. I tillegg går puten langs hele pentry. Er tanken at det liksom skal være en smart utnyttelse av benkeplassen til ekstra, opphøyd sitteplass ved bordet? For jeg kan umulig tenke meg at dette er et godt sittested for copiloten over lengre tid. Eller har jeg oversett noe?`

Bill. merk. Opptatt av detaljer

Ellers liker jeg skroget på denne. Virkelig pen båt. Kanskje litt å gå på mht til valg av stoff o.l. innvendig... :cheers: Ble litt forundret da jeg så du endte opp med denne. Trodde det var en ren sjark som stod øverst på ønskelisten. GT rattet tar nå kaka. At det går ann. Gratulerer med det øvrige! :wink:

Du Walter, jeg får ikke denne puten oppå pentry til å stemme. Hva er hensikten med den? Hadde det vært copilot settet hvor seteryggen var lagt bakover, hadde jeg forstått det, men det ser jo ikke ut som det er noen seterygg der. I tillegg går puten langs hele pentry. Er tanken at det liksom skal være en smart utnyttelse av benkeplassen til ekstra, opphøyd sitteplass ved bordet? For jeg kan umulig tenke meg at dette er et godt sittested for copiloten over lengre tid. Eller har jeg oversett noe?`

Sikkert til å sitte på. Smart detalj synes jeg. Finner meg selv stadig sittende delvis oppi vasken og delvis på "kjøkkenbenken" på pantrysiden i vår Viknes 770. Blir liksom en naturlig plass å sitte hvis en vil snakke med han som har roret og ikke vil bli for intim på benken ved roret  :wink:

På noen Vikneser har man offret et skap og laget et foldbart sete oppå vasken. Slik får man en ekstra plass i fartsretningen.

Har faktisk vurdert å mekke til en pute i passelig størrelse til å ha på egen benk. Blir liksom litt forskjell på en fast sitteplass og noe å hvile raua på under gange  :cheers:

Hmm, synes nesten motoren din ser ny ut jeg Walter.......

Har nå juksa littegrann, jeg - bildene ble tatt etter motorvask og opprensking av kjølsvinet....... :cheers: men når det er sagt så ville nok en like gammel motor ikke ha sett så "pen" ut, hvis den hadde levd hele sitt liv i saltvannsomgivelser. Ferskvannsmiljøet på Hønefoss er nok snill mot motorer og andre jernklumper.... :wink:

Du Walter, jeg får ikke denne puten oppå pentry til å stemme. Hva er hensikten med den? ............................

........Ellers liker jeg skroget på denne. Virkelig pen båt. Kanskje litt å gå på mht til valg av stoff o.l. innvendig... :cheers: Ble litt forundret da jeg så du endte opp med denne. Trodde det var en ren sjark som stod øverst på ønskelisten. GT rattet tar nå kaka. At det går ann. Gratulerer med det øvrige!

Ad. puten oppå pentry: Nei, du kan så si, Dilla! Tenkte på det samme, første gang jeg så det. Men det er nok som Baat-Guru allerede har oppfattet. I mangel av et fast "passasjersete" er denne puten et kompromis. Bedre å ha noe enn ingenting.  :wink:

Grimsøyen ble et kompromiss-valg, da sjarken i Trøndelagen glapp - jeg ble trett av å reise "land og strand rundt" - så valget falt på Hønefoss......... :lol:

Når det gjelder GT-rattet, så må jeg nok rette opp tidligere båteiers ære, med å fortelle omstendiheten omkring dette "famøse" ratt!

:wink: Båten hadde opprinnelig et flott "skuteratt" i mahogny - for flott, som det viste seg, for noen tyver likte det så godt att de likegodt tok det med seg en mørk natt. Skuterattet ble så erstattet med et litt mindre, men like standsmessig ratt i teak. Da så også dette ratt forsvandt en mørk natt (....samme sommer!) gadd ikke eieren å investere enda mere i tyvenes smak - og det er her GT-rattet kom inn.........ingen har lyst til å ha et slikt ratt!  :wink:

Ellers, Batdilla, har jeg, som andre, lagt merke til at den før så "tøffe imagen" på avataren din - Morgan Kane - nå har blitt erstattet av noe mere "folkelig"?   :lol:  :lol:

.....Båtratt i tre 18". Ligger ute på QXL, auksjonen slutter 16.04.2004 kl. 23:32, pris i skrivende stund er kr. 260,-. Annonsen.

Denne så jeg i går kveld - litt skeptisk dog. Under tidligere ting solgt av selger står det en del kommentarer fra andre kjøpere - bl.a. ".....kjøpt båtratt, kunne ikke brukes i båt, kun til pynt på veggen....."  :sailing:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...