jonn Startet 31.Juli.2008 Del på Facebook Startet 31.Juli.2008 (redigert) Hei, jeg har anskaffet meg en Multiplixer Noland Moldel NM42u, for usb tilkobling for pc. På Multiplexer står det tlk - og tlk + , på gps står det nmea ut 1 og nmea ut 2. Da er spørsmålet mitt, skal nmea ut 1 på tlk - eller tlk +? Jeg har en Furuno 32 gps, Navman 3380 g pilot. Håper noen glupinger der ute kan hjelpe meg. Redigert 31.Juli.2008 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 31.Juli.2008 Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 (redigert) Glup og glup fru Blom ... men jeg prøver: Slik jeg ser det må du kople NMEA/RS-422 utgangen fra Furuno GP-32 til f.eks. IN4 på Muxen. Du kopler den BLÅ lederen til IN4- og den HVITE til IN4+. Så må du i menyen på GP-32 under IO SETUP velge REM1 under DATA1 og NMEA ver. 2.0/2.1 Nå har du GPS signal inn på Muxen og bør ha det samme ut på USB porten til PC'en. Skal du kople til Autopiloten - må denne koples til TLK- og TLK+ Jeg kjenner ikke den autopiloten du har, men den har ganske sikkert RS-422 inngang, som er det samme formatet som TLK porten må koples til. Da skal PC'en kunne sende NMEA "Autopilot-data" gjennom denne porten. Geir Redigert 31.Juli.2008 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
jonn Svart 31.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 (redigert) Hei igjen GeirT, jeg håpte det var du som svarte vi snakket tidliger, se her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=41028 Ja, da tror jeg at jeg skal klar det. Prøver meg med en tegning, hva sier du til dette? Hva med den yellow fra gps? Redigert 31.Juli.2008 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.