Empress 200xl Startet 31.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2008 (redigert) Heisann, for noen dager siden ville ikke motoren på min Regal Empress 200xl starte (mercruiser v6 4,3L) Problemet er at starter ikke slår inn. Meg og famillien skulle på tur, hadde vært nede på båten noen timer før, og da startet den tålig greit, med d mener jeg at den ikke kinnet like godt som vanlig, og da vi skulle ut på tur et par timer senere var d så vidt den ville dra rundt starteren. Etter og ha prøvd et par ganger så var den helt død, høres et lite klikk i starteren når jeg vrir rundt nøkkelen. Har målt batteriet som måler 12,6 volt og d skulle vel være nok?? Også prøvd med et annet batteri som oxo har godt over 12 volt uten hell. Byttet så + og - ledningene fra batteri til starter, til ingen nytte...... Er d starteren tror dere? Har ikke merket noe til at starteren har hatt problemer tidligere.... ser ut som starter er tilknyttet en "kursbryter" som er skrudd fast til motor, kan d være den d er noe galt med? Kan evt batteriet ha for dårlig startstrøm til at starter vil slå inn selv om d måler 12 volt??? venter i spenning på svar og tips :D Mvh Christer Redigert 31.Juli.2008 av Empress 200xl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 31.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 Sitter alle kablene godt? Mål spenningen på batteri men du drar på starter. Den skal ikke synke under 11V helst. Mål spenningen på starter mens du drar rundt. Samme som på batteri? Sjekk evt hovedstrømbryter. Mye dårlige på markedet. Bypass hvis tvil. Ja, det kan jo være starter som er gåen hvis stått fuktig. De blir jo ikke mye brukt i forhold til en bil, så det er evt sjøvann og fukt som er synderen da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.