GP - Rune Startet 31.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2008 (redigert) Som tidligere skrevet kjøpte vi en demobåt med Mercruiser 2,8l med bravo 3 drev. Båten har gått tom fror gearolje 4 ganger mellom 20- og 44 driftstimer. Hadde den på verksedet etter 30 driftstimer der drevet ble vakuum- og trykktestet uten at noe feil kunne påvises. Ingen synlige lekkasjer på innside og utside var å se. Drevet ble fylt opp med olje ved remontasje. Har brukt 1 l. olje på de neste 14 timene. Er det noen som har en forklaring på dette? Redigert 31.Juli.2008 av Rune Ø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 31.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 Det er vel ikke uvanlig av hvertfall Alpha drevet bruker litt olje uten at det er farlig. Men 1 liter på 14 timer høres kanskje mye ut... Hva sier de på verkstedet da? Om de gadd å trykkteste så må de vel mene at det er et noe høyt forbruk selv? Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 31.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 Ser at innlegget ble postet som"Off tropic". Hvordan kan dette forandres? Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 31.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 (redigert) Verkstedet som drevet var på inspeksjon hos sier at det er vallig at oljetanken "tapper" seg en gang etter påmontering av drevet. Dette pga luft i anlegget. Nå har det tømt seg to ganger med påfølgende alarmer på 14 timer. Det som er problemet nå er at verkstedene har masse å gjøre etter denne varme perioden, så reprasjon er ikke mulig før vinteren. Redigert 31.Juli.2008 av Rune Ø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 31.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 Jeg hadde hvertfall tatt opp båten og åpnet tappeskruen i bunnen av drevet og sjekket om det er vann der. Hvis det ikke er vann der og det ikke lekker drevolje i motorrommet noe sted så hadde det beroliget meg en del. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 31.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 Har vært borti noe lignende på nye drev. Jeg mener det var en serie med B3 drev som lakk olje ved topplokket på selve drevet. Da ser du at det svetter langs kanten. Mener det er 3 O-ringer her som mått byttes. Den ene var feilmontert og var kommet i klem ved to tilfeller jeg har sett på helt nye drev. Så lenge oljen forsvinner så kommer det ikke vann inn. Men jeg ville hatt båten i krana likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.