Jump to content

Mercruiser - Bravo 3 drev som bruker gearolje

GP - Rune

Recommended Posts

Som tidligere skrevet kjøpte vi en demobåt med Mercruiser 2,8l med bravo 3 drev.

Båten har gått tom fror gearolje 4 ganger mellom 20- og 44 driftstimer.

Hadde den på verksedet etter 30 driftstimer der drevet ble vakuum- og trykktestet uten at noe feil kunne påvises.

Ingen synlige lekkasjer på innside og utside var å se.

Drevet ble fylt opp med olje ved remontasje.

Har brukt 1 l. olje på de neste 14 timene.

Er det noen som har en forklaring på dette? :confused:

Redigert av Rune Ø (see edit history)

Verkstedet som drevet var på inspeksjon hos sier at det er vallig at oljetanken "tapper" seg en gang etter påmontering av drevet.

Dette pga luft i anlegget.

Nå har det tømt seg to ganger med påfølgende alarmer på 14 timer.

Det som er problemet nå er at verkstedene har masse å gjøre etter denne varme perioden, så reprasjon er ikke mulig før vinteren.

Redigert av Rune Ø (see edit history)

Har vært borti noe lignende på nye drev.

Jeg mener det var en serie med B3 drev som lakk olje ved topplokket på selve drevet. Da ser du at det svetter langs kanten.

Mener det er 3 O-ringer her som mått byttes. Den ene var feilmontert og var kommet i klem ved to tilfeller jeg har sett på helt nye drev.

Så lenge oljen forsvinner så kommer det ikke vann inn. Men jeg ville hatt båten i krana likevel.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...