Jump to content

Fins det seriøse marinaer som holder det de lover?

Bitteliten

Recommended Posts

Jeg begynner å lure på om det er en kronisk sykdom i båtbransjen å ikke holde det man lover.

Her er min erfaring:

Båten min har lidd litt under et par mindre oljelekkasjer på motoren - det er garantisak. Båten ble lagret hos marinaen som solgte båten til oss for at de skulle kunne fikse det i løpet av de 6 månedene de har hatt båten i vinter. Tid for utsetting ble avtalt for 4 uker siden - og alt var under kontroll - ble det sagt.

Så viser det seg at de ikke har fått gjort det de skulle. Motoren er ennå ikke tett, og jeg måtte presse de ganske så mye for å få båten klar til fastsatt dato. Nå må båten tilbake for plastrep/motorrep slik at alt blir bra. Marinaen er alltid serviceinstilt og positive - de bare klarer ikke å holde det de lover.

Det samme hører jeg om en flere andre marinaer på Østlandet også - de sier jada - det skal vi fikse - ikke noe problem. MEN så gjør de ikke det de har lovet.

Om noen har tips om seriøse marinaer som holder det de lover og som ligger på Østlandet mottas tips med stor takk. Jeg er kommet dit at jeg er villig til å betale ekstra for å finne folk som holder det de lover - fordi det skuffer/irriterer meg så mye når det motsatte skjer. De marinaene jeg er interessete i har innendørs lagring av båt, og har mulighet til å ta imot båt og nøkler på høsten - og levere "ship shape" båt på våren. Min erfaring er at de som holder det de lover også har lojale kunder - hvilket jeg synes høres fint ut. Tips og erfaringer mottas med takk

Hmmm, problemet ditt er neppe ukjent, dessverre. Noe skyldes nok at båtbransjen er sesongbetont, problemet kan også være kunnskaps og utdanningsnivået på de som driver i bransjen, mange har klaget over at detter er for lavt, noe bransjen selv forsøker å ta i tu med, så vidt jeg husker å ha lest et sted.

Temaet har vært oppe før, sjekk denne tråden : https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...332765;start=16

mvh

M.

Marna

Tydelig at endel marinaer har det for godt. Der er snarere regelen enn unntaket at de holder hva de lover. Det er kun en måte å få bukt med problemet og det er at vi som brukere ikke finner oss i slik behandling og sier klart i fra og slutter å bruke selskaper som ikke holder ord. Hva med en erfaringsdatabase for servicestasjoner/marinaer her på forumet ?  :smiley:

Jeg synes en erfaringsase er en veldig god idé. J

Det pussige er jo at hele bransjen vet at i mars/april skal alle ha ut båtene sine, alle skal ha ny båt og alle skal helst ha alt dette i går. Derfor overrasker det meg og skuffer meg at de ikke klarer å planlegge og følge opp det som er lovet. Det verste er jo at dette medfører masse ekstra kostnader for marinaene i form av overtid/express transport av deler, etc. etc.

I dagens marked er det jo slik at det er knapphet på båter - men alle som har levd et voksent liv lenger enn 10 år vet at inget tre vokser inn i himmelen. Derfor er det viktig å skape lojale kunder ved å ha gode tilbud og holde det man lover.

I bilbransjen sier man ofte at man først tjener penger på en kunde andre gang hun/han kjøper bil hos forhandleren. Jeg tror båtbransjen bør begynne å tenke det samme og forkusere på å holde det de lover.

Jeg har båten min liggende hos Marine service Bunnefjorden. Her har jeg båten på sjøen på sommeren (selvfølgelig) og på land på vinteren. Her kan man også levere motoren til overhaling/reparasjon på vinteren. Her har det aldri vært noe problem med hverken motor rep, utsetting av båt eller no sånt. De er utrolig hyggelige og hjelpsomme, og holder alltid det de lover. Tror desverre ikke det er flere ledige plasse der.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Jeg har båten min liggende hos Marine service Bunnefjorden. Her har jeg båten på sjøen på sommeren (selvfølgelig) og på land på vinteren. Her kan man også levere motoren til overhaling/reparasjon på vinteren. Her har det aldri vært noe problem med hverken motor rep, utsetting av båt eller no sånt. De er utrolig hyggelige og hjelpsomme, og holder alltid det de lover. Tror desverre ikke det er flere ledige plasse der.

Du mener kanskje Marineteknikk? http://www.marineteknikk.no

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Jeg begynner å lure på om det er en kronisk sykdom i båtbransjen å ikke holde det man lover.

Det samme hører jeg om en flere andre marinaer på Østlandet også - de sier jada - det skal vi fikse - ikke noe problem. MEN så gjør de ikke det de har lovet.

Om noen har tips om seriøse marinaer som holder det de lover og som ligger på Østlandet mottas tips med stor takk.

Kjenner meg altfor godt igjen i Dine beskrivelser ja  :flag: Men dette er nok ikke bare et Østlandsproblem. Selv mottar jeg så gjerne tips om brukendes verksteder i Nord Rogaland med stor takk.

Mvh Jonny

Om noen har tips om seriøse marinaer som holder det de lover og som ligger på Østlandet mottas tips med stor takk. Jeg er kommet dit at jeg er villig til å betale ekstra for å finne folk som holder det de lover - fordi det skuffer/irriterer meg så mye når det motsatte skjer. De marinaene jeg er interessete i har innendørs lagring av båt, og har mulighet til å ta imot båt og nøkler på høsten - og levere "ship shape" båt på våren.

Da må jeg få trekke frem Vollen Båtservice i Vollen, Asker. "Familieforetakende" hvor Jon Geir og Ulrika driver service og vinteropplag. De har veldig mye Windy liggende, noe Storebro, og noen andre båter. Om det er noen begrensninger i hva de tar imot vet jeg ikke. Har hittil hatt utelagring (men veldig ordentlig - Hannah II har ligget der i 2 sesonger, skal snart ut og leveres til ny eier) men tilbyr nå også noe innelagring. Langt fra det billigste du kan finne, men altså veldig skikkelig. Hannah II har vel aldri vært så fin som da vi hentet henne ut av vinteropplag i begynnelsen av mai 2003.

Såvidt jeg vet er ikke marinaen autorisert VP serviceverksted.? Vet ikke om de er det for andre motormerker. Alt ordinært vedlikehold og konservering gjør de imidlertid selv, men jeg antar at de setter bort større ting. Det samme gjelder plastarbeider, som en "plastekspert" tar seg av.

Det beste er ellers at det vi avtaler faktisk blir gjort. Nå i påska fikk jeg til og med tilsendt en ordrebekreftelse på hva som var notert av tilleggsarbeider ut over vanlig service og vedlikehold. Veldig ryddig. Selvsagt er ingen perfekt, og det har jo skjedd at enkelte ting ikke har blitt ferdig som avtalt eller forventet, men det hører til unntakene.

Vi har allerede avtalt vinteropplag for Hannah III hos Vollen Båtservice (innelagring), men først skal skal de utruste henne. Dvs. montere kartplotter, VHF, vinsj akter, baugpropell, snap daviter, og - ikke å forglemme - 2 vimpelstenger hvorav en til baatplassen-vimpelen.  :yesnod: Det er utrolig mye å spare på å ettermontere dette, i forhold til at Windy skal gjøre det. Forstå det den som kan  :headbang:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Jeg kjenner ikke til marinaer på Østlandet som jeg vil anbefale. Mitt intrykk er at det stort sett slurves mye, at man ikke holder det man lover, og at man tar seg altfor godt betalt. Derfor reiser jeg til Sverige. Har hatt båten hos en marina på Orust i vinter. Har også brukt samme firma før i forb. med reparasjoner etter grunnstøting. Her er service'en upåklagelig, topp kvalitet på alt arbeid, og priser man kan leve med. De gjør tilogmed  småting som man ikke har bedt om, og setter alt inn på at båten skal være100% i orden når du henter den.

Ble litt overrasket over at de hadde byttet vannpumpa i pentry. Pumpa sto i båten når jeg kjøpte den og den har alltid krevd en litt spesiell teknikk for å få igang. Det gikk på garantien kunne de fortelle. :headbang:

Synd vi kke har slike marinaer i Norge.

Ble litt overrasket over at de hadde byttet vannpumpa i pentry. Pumpa sto i båten når jeg kjøpte den og den har alltid krevd en litt spesiell teknikk for å få igang. Det gikk på garantien kunne de fortelle. :blush:

Fantastisk altså, heeelt fantastisk!!

Her har jaggu Norske Marinaer noe å lære ja. Her er det bare klaging og klynking over hvor mye arbeid de har. Som om det er noe å klage over, det er jo det de lever av for f..!! Og en loving og lyging en lav sko  :nonod:

La meg få slenge inn noen rosende ord om Rørvik Marina i Rørvik, Nord Trøndelag.

De fiksa kjølskaden på båten min i fjor høst med utmerket resultat.

Meget hyggelige mennesker å snakke med.

Masta ble tatt ned, båten satt inn i oppvarmet hall, skadene utbedret, de kontaktet forsikringsselskapet ( Gjensidige ) og foreslo å støpe inn forsterkninger i bunnen ved kjølboltene, noe Gjensidige syntes var fornuftig. Dette gikk på forsikringen.

Båten ble gjort ren i bunnen, stoffet all over, byttet anoder, sjøsatt rigget og klar til henting.

Det eneste jeg måtte gjøre var å finjustere riggen litt og vaske litt støv under dekk.

Det hele kostet meg egenandelen min på forsikringen, og da syns jeg at jeg slapp lett unna grunnstøtingen, ( som nok var mye min egen feil  :sad: )

Den ble levert en uke seinere enn avtalt, men det skyldtes elgjakta og den godtar jeg uten problemer  :blush::nonod:

For hva det er verdt....... Meget positiv opplevelse.

Arild

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...