Jump to content

Ny båt, ny stil!

blackdev

Recommended Posts

Etter at smuss her inne på forumet forelsket seg i snekka mi så satt jeg der i 30', stekende sol og flatt hav, uten båt for første gang på 14 år .... Det var en frustrerende opplevelse, så etter at noen av pengene fra snekkesalget var brukt på ny gammel bil, ja da kunne far sette seg ned for å gjøre noe av det morsomste her i livet, surfe på nettet etter ny gammel båt! :yesnod:

Siden familien også skulle til Sverige på parkferie :flag_sw: så måtte wap og mobil benyttes, sikkert til telenors store glede.

Men for å gjøre en lang historie kort, jeg har nå fått 3-fot syken i motsatt retning, i går betalte jeg inn håndpenger på en 1993 Nor-Dan 6100 med Johnson 120 hk outboard. Virker rimelig strøken og prisen var helt kanon

:drink:

Fordelen med denne båten er at både far, større barn + mor og litt mindre barn får sitt, flott uteplass med både sittegruppe og solseng, i tillegg en meget romslig salong (i forhold til størrelsen på båten) for de minste og mor når hun ammer minstejenta.

Nidelven var en super båt, mor savner den fortsatt, perfekt for småbarnsfamilier, men både far og de større ungene kunne tenke seg litt mere fart og morro, eldstegutten ble veeeeldig lang i armene da han forsøkte seg på wakeboard etter snekka i 6 knop...... Så etter å ha sett på diverser Baylinere så dukket Nor-Dan'n opp, sprekt skrog med gode sjøegenskaper og i tillegg flott og praktisk for småbarnsfamilien.

Leste i avisa at Tysse setter opp hengerprisene med 25% fra den 1.august, kastet meg over nett og telefon, 30 min etter hadde jeg "spart" 11000 på en splitter ny Tysse 6384 boggihenger :flag:

Ny utsalgspris veiledende blir ca 39800, fikk min for 29000 fra en større forhandler i midt-norge som hadde kjøpt inn en god del før prisoppgangen.

Så nå er det bare å vente spent, båten befinner seg på sørlandet, er kjøpt usett på magefølelsen, far har kun C1 og ikke E bak B i førerkortet, kan bli en spennende tur på mange måter :sailing:

Redigert av blackdev (see edit history)

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Takk for det!

Jeg har en plan, som Olsenbanden sa, jeg har en plan om å bevege meg oppover i klassen igjen på sikt, en 26 fot Nor-Dan med innenbords dieselaggregat er neste mål om noen år, jeg har nok falt litt for dette merket etter å ha vært i USA mode en stund :flag:

Redigert av blackdev (see edit history)

PO

X- Nidelv 24

Hei,

og gratulerer med ny båt!

Er planen å kjøre fra N-Trøndelag og ned hit (Jeg bor på Sørlandet), sveive opp båten på hengeren og kjøre opp igjen?

Har du lyst på turen for turens skyld, eller ville du likt å evt betale noen for å gjøre jobben?

Jeg har nevnt det for flere andre her på forumet, men i Grimstad ligger Norges to største (tror jeg) garasjeprodusenter - og de sender garasjer til store deler av Norge. Muligens de har bil/ båt som skal oppover til dine trakter. Kan være at det ikke er noe å spare på å kjøre selv.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

samt at dieselvarmeren fungerer knirkefritt nå. pumpen gikk ikke, det fikk vi fikset på den 30 timer lange turen nordover. da virket den i anslagsvis 2 min før den kuttet, vi sjanset på at det var flammevakten, bestilte en ny. kåstet 700 kr med frakt. det var en JÆVLA høy kilospris, men varmeren ble gulle god etterpå.

åsså kan du hilse frua og si at gardinene ble hengt opp før vi startet opp fra steinkjer.

Hei,

og gratulerer med ny båt!

Er planen å kjøre fra N-Trøndelag og ned hit (Jeg bor på Sørlandet), sveive opp båten på hengeren og kjøre opp igjen?

Har du lyst på turen for turens skyld, eller ville du likt å evt betale noen for å gjøre jobben?

Jeg har nevnt det for flere andre her på forumet, men i Grimstad ligger Norges to største (tror jeg) garasjeprodusenter - og de sender garasjer til store deler av Norge. Muligens de har bil/ båt som skal oppover til dine trakter. Kan være at det ikke er noe å spare på å kjøre selv.

Takk for det! Har sendt deg en IM, slipper gjerne å kjøre 168 mil T/R hvis det er mulig, har "bodd" i bil i 14 dager, trålet Sverige på kryss og tvers :flag_sw:

PO

X- Nidelv 24

samt at dieselvarmeren fungerer knirkefritt nå. pumpen gikk ikke, det fikk vi fikset på den 30 timer lange turen nordover. da virket den i anslagsvis 2 min før den kuttet, vi sjanset på at det var flammevakten, bestilte en ny. kåstet 700 kr med frakt. det var en JÆVLA høy kilospris, men varmeren ble gulle god etterpå.

åsså kan du hilse frua og si at gardinene ble hengt opp før vi startet opp fra steinkjer.

Hehe... Godt å se at du tar vare på vår gamle dame, hun er foresten høytidelig døpt for M/S Dråben, motorsnekka Dråben var vår lokale konjakklubb, "Den Gyldne Dråbe"'s offisielle gallionsfigur :cheers:

Hun er dypt savnet både av fruen og Den Gyldne Dråbes medlemmer :cryin:

PO

X- Nidelv 24

Svarte på IM :-)

Jeg ville sjekket opp flere transportbyråer som kjører bil og henger. Hender ofte at de legger i vei uten returlast, men de vil gjerne ha... Ulempen er at det oftest må synkroniseres med kranbil osv for å få ting oppegående.

Håper du får ordnet deg godt!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Ja, takker for den, har sendt avgårde en e-post til det firmaet nå, med 168 mil t/r, Nissan Patrol 3.0 diesel automat og den største Tysse boggihengeren med 1200 kg båt på toppen, jau, da kan det godt hende at det blir rimeligere å ordne en befrakter ja :sweat:

PO

X- Nidelv 24

Godt å høre at du er fornøyd smuss! :smiley:

Når det gjelder mitt eget skip så er det på vei oppover akkurat nå, fant en befrakter som tok jobben rimelig, henger bak en lastebil som kjører flyttelass :smiley:

Forventet ankomst er en gang i natt, bør vel vente til morgentimene med sjøsetting da jeg mener å ha lest at det er full fjære ved midnatt?

Gleder meg ja, skal bli morro å teste noe nytt! :sailing:

PO

X- Nidelv 24

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...