sharko Startet 1.August.2008 Link til dette innlegget Startet 1.August.2008 (redigert) Hei. Solgte skuta i juli. Har vurdert et annet båtkonsept; Scand Baltic, men har etterhvert begynt å tenke på å velge en annen båttype som kan benyttes året rundt. Hva har dere å foreslå til ca kr 1,0 mill? Må gå 20-25 knop. Forslag mottas med takk, Metrosen trives ikke som landkrabbe. Redigert 1.August.2008 av Metrosen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Hei har en scand baltic 2005 med yanmar 290 og den har fungert utmerket for hele familien. Flott båt i denne størrelsen. Vurderer nå å bytte til større båt nå i vinter. Dette er båt å anbefale rundt 30 fot. Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 1.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Løfter tråden, i håp om å få hjelp i kveld.... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Har igrunn samme planer som deg, men blir vel en stund til eg bytter. Her er noen eg syns er aktuelle: Bayliner 3258 Princess 35 Firlaine corniche Desse er vel noe større enn kva du tenker på, men synes dette er mye båt for pengene! Sitér dette innlegget Link to post
hos Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Har vurdert et annet båtkonsept; Scand Baltic, men har etterhvert begynt å tenke på å velge en annen båttype som kan benyttes året rundt. Hva har dere å foreslå til ca kr 1,0 mill? Må gå 20-25 knop. Forslag mottas med takk, Metrosen trives ikke som landkrabbe. Hei. Riviera 925 er en attraktiv, flott og praktisk båt som egner seg godt til helårsbruk. Den fåes med hardtop og flybridge, og en kan velge om en vil ha planende eller halvplanende skrog. Jeg har inntrykk av at flybridge-versjonen med halvplanende skrog og 290 HK Yanmar er spesielt populær (må ut med noe over 1 mill for å få en slik), og den skal ha toppfart på ca 26 knop og marsjfart på ca 20 knop. Det ligger flere Rivieraer til salgs på finn.no. Lykke til. Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
Schierna Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Ja Riviera 925 er en flott båt, har selv hatt en,men det blir trangt i alle ender med uteplass,inneplass og evt.flybrigde på kun vel 30 fot. Prøv å plassere 4 til bords ute så får man se.Når det gjelder kvalitet er den topp. Har nå en Scand Baltic med god uteplass, men dårligere finish.Her må man velge. Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Viknes båter, er det noe dugenes? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 1030 Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Har en viknes 880 med 290 hk yanmar.marsjfart 22-23 knop,god sjøbåt,flott uteplass passer utmerket til 4 personer. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Hva med Nordwest 900? Her er alle muligheter tilgjengelig, med eller uten aktercabin, og med eller uten (liten) flybrigde. Egner seg vel til helårsbåt. Eldre båter litt under ditt budsjett, nyere kanskje litt over. Hvor mange er dere som skal ha det komfortabelt i båten samtidig? Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 2 voksne og 2 (snart 3) barn... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Viknes båter, er det noe dugenes? Ja, de har vel jevnt over god anseelse som praktiske og gode helårsbåter og jeg kjenner flere Viknes-eiere og helårsbrukere som er storfornøyde . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Laholm Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Etter 4 år med Viknes 1030 må jeg si at jeg er svært fornøyd. Om sommeren er båten familiens hytte, om vinteren er den pappas tilflukt for små og litt større fisketurer. I utgangspunktet kjøpt for familie på fem, derav 3-kabiners utgaven. Fungerte utmerket så lenge den oppvoksende slekt ville være med hele sommeren. Nå er vi i vår 4. ferieuke, mor og jeg har rikelig plass, to sykler står på akterdekket uten å være noen vesentlig hindring for middager etc. Har hatt barna on-off på turen, dels med kjæreste. I dag har vi gått fra Ostereide til Fedje med 5 gjester, alle godt passert de 70. Masse lovord. Til vårt bruk er båten svært egnet. Targabøyle og kalesjer på akterdekk gir svært god plass, men nyere utgaver kalesje som er lettere å fjerne (særlig taket) er et ønske fra mor som gjerne vil sole seg mens vi går. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
sharko Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Har sett litt på Skorgenes 330 Sonic. Virker meget praktisk og forseggjorte. Noen som kan anbefale dem? Hva med kvalitet- og prisutvikling (produseres vel i litauen under norsk kommando)? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Flotte båter, men jeg liker ikke flybridgen på disse siden du sitter med hele overkroppen over vindskjermen... Vindskjermen er noe du skal sitte i le av Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 (redigert) Hva med Nordwest 900? Her er alle muligheter tilgjengelig, med eller uten aktercabin, og med eller uten (liten) flybrigde. Egner seg vel til helårsbåt. Eldre båter litt under ditt budsjett, nyere kanskje litt over. Hvor mange er dere som skal ha det komfortabelt i båten samtidig? På NordWester går det kanskje et litet skille på de norskbygde båtene og de svensk bygde båtene. Er ikke sikker på når Benny Martinsson overtok formene og rettighetene for NordWest. Tror at 330 og 900 er samme skrog med ulik innredning. Redigert 4.August.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Hva med min Sea Ray 290 som er på høstsalg nå? Finn.no -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Marida Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Vi skiftet båt i våres fra Bayliner 2858 til Princess 35. Når bredden øker til nesten 3,7m gjør dette noe med plassen innvendig. Når samtidig vekten øker til nesten det dobbelte, virker Princess som en stor og trygg "hytte" som vi lever i, 2 voksne og 2 barn (5 og 9 år). Vi angrer ikke på skiftet. Sitér dette innlegget Link to post
battello Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Jeg har en NB 870. Total lengde er 9.25 og bredde 3.30. Dette er en solid og romslig båt med stort akterdekk og en utmerket salong til å slappe av i. Er godt fornøyd, og jeg kjenner andre med samme type båt som også er fornøyd. Sitér dette innlegget -battello Link to post
olpi Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Jeg har forgjenger`n og er veldig fornøyd. Mye uteplass (der vi er mest), praktisk i bruk, masse stueplass og bra sjøegenskaper. Har vurdert litt å bytte båt igjen, men vil helst ikke kjøpe en mye eldre båt. Da må jeg legge til en del kroner for å få det jeg vil ha. Har bekjente som har Fairline Corniche både med drev og faste aksler, en med P330 en annen har P35. Fine båter, men sistnevnte får jeg ikke plass til i havna jeg ligger. Den er den jeg liker best av de "gamle". En Viksund 340 hadde jo vært fint hvis man hadde penger nok. Den er det plass til i havna også .................... blir vel at jeg beholder NB`n Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.