Jump to content

Ønsker hjelp til å velge motorbåt, fra 29-30 fot

sharko

Recommended Posts

Har vurdert et annet båtkonsept; Scand Baltic, men har etterhvert begynt å tenke på å velge en annen båttype som kan benyttes året rundt. Hva har dere å foreslå til ca kr 1,0 mill? Må gå 20-25 knop. Forslag mottas med takk, Metrosen trives ikke som landkrabbe.

Hei.

Riviera 925 er en attraktiv, flott og praktisk båt som egner seg godt til helårsbruk. Den fåes med hardtop og flybridge, og en kan velge om en vil ha planende eller halvplanende skrog. Jeg har inntrykk av at flybridge-versjonen med halvplanende skrog og 290 HK Yanmar er spesielt populær (må ut med noe over 1 mill for å få en slik), og den skal ha toppfart på ca 26 knop og marsjfart på ca 20 knop. Det ligger flere Rivieraer til salgs på finn.no.

Lykke til.

Hilsen hos

Etter 4 år med Viknes 1030 må jeg si at jeg er svært fornøyd. Om sommeren er båten familiens hytte, om vinteren er den pappas tilflukt for små og litt større fisketurer.

I utgangspunktet kjøpt for familie på fem, derav 3-kabiners utgaven. Fungerte utmerket så lenge den oppvoksende slekt ville være med hele sommeren. Nå er vi i vår 4. ferieuke, mor og jeg har rikelig plass, to sykler står på akterdekket uten å være noen vesentlig hindring for middager etc. Har hatt barna on-off på turen, dels med kjæreste. I dag har vi gått fra Ostereide til Fedje med 5 gjester, alle godt passert de 70. Masse lovord.

Til vårt bruk er båten svært egnet. Targabøyle og kalesjer på akterdekk gir svært god plass, men nyere utgaver kalesje som er lettere å fjerne (særlig taket) er et ønske fra mor som gjerne vil sole seg mens vi går.

Laholm

Hva med Nordwest 900? Her er alle muligheter tilgjengelig, med eller uten aktercabin, og med eller uten (liten) flybrigde. Egner seg vel til helårsbåt. Eldre båter litt under ditt budsjett, nyere kanskje litt over.

Hvor mange er dere som skal ha det komfortabelt i båten samtidig?

På NordWester går det kanskje et litet skille på de norskbygde båtene og de svensk bygde båtene. Er ikke sikker på når Benny Martinsson overtok formene og rettighetene for NordWest. Tror at 330 og 900 er samme skrog med ulik innredning.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jeg har forgjenger`n og er veldig fornøyd. Mye uteplass (der vi er mest), praktisk i bruk, masse stueplass og bra sjøegenskaper.

Har vurdert litt å bytte båt igjen, men vil helst ikke kjøpe en mye eldre båt. Da må jeg legge til en del kroner for å få det jeg vil ha.

Har bekjente som har Fairline Corniche både med drev og faste aksler, en med P330 en annen har P35. Fine båter, men sistnevnte får jeg ikke plass til i havna jeg ligger.

Den er den jeg liker best av de "gamle".

En Viksund 340 hadde jo vært fint hvis man hadde penger nok. Den er det plass til i havna også :sad:

.................... blir vel at jeg beholder NB`n :rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...