mhemil Startet 1.August.2008 Link til dette innlegget Startet 1.August.2008 Har nettopp fått meg en ett år gammel båt med en VP D6-310. I alle andre båter jeg har testet med denne motoren høres et lydsignal ved gearskift (til/fra nøytral), men ikke på denne. Er dette en instilling i EVC ? Har i så fall ikke funnet hvor. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 er ikke nå lydsignal på min.... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Ej heller min.... Andy Sitér dette innlegget Link to post
NAL Svart 1.August.2008 Link til dette innlegget Svart 1.August.2008 Hei. Jeg har signalet, og det er jeg glad for. Mener det er standard oppsett. Innleggene tyder jo på at dette er "optional". Sikkert en softwaresak som kan endres. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Nemlig, noen har, andre ikke. Flere som har kommentarer til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Ganske sikker på at du kan legge inn dette selv om du går inn i EVC'en. Har du den nye type EVC panel med skruknott får du opp en meny i displayet i turtelleren din. Om du har den gamle typen tror jeg VP verksted må gjøre det for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 dette er en valgfri innstilling med tanke på sikkerhet. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Jeg har ikke hatt dette på noen av mine 3 D4. Har sett det på en D6 en gang og da mente jeg at det var fordi aktuator/motor ikke var kalibrert. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Jeg hadde det på Windyen. Ettersom den gjorde over 5 knop på tomgang ble det en del pip når vi var i havn og beveget oss sakte ved å ta motoren eller motorene ut og inn av gir. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Har bladd i flere versjoner (ulik dato) av Manualen for motoren, og kan virke som om det er små software forskjeller i EVC som avgjør om man får opp valget i settings eller ei. I manualen som følger min båt står valget oppført under "SETTINGS", mens i manualen jeg laster ned fra www.volvopenta.no (når jeg legger inn serienummeret på motoren) er dette valget utelatt. Sitér dette innlegget Link to post
Fluctus Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Dette er nok en konfigurasjonssak. Jeg har hatt pip på både D6-370 og D6-310. På nåværende båt har jeg gått til det skritt å sette litt tape på hullet på lydgiveren - for det kan bli litt mye av det gode. Husker jeg kom inn litt sent i Sandspollen i fjor og vekslet mellom fri og gir for å holde farten nede. Det virket som pipet kunne høres helt til Oslo Nå er det bare et lite dempet pip... Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 4.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Dette er sakset fra manualen jeg laster ned fra www.volvopenta.no etter at jeg har skrevet inn serienummer på motoren. I manualen som fulgte med båten, som forøvrig er så si idenstisk med den nedlastede versjonen ligger valget neutral beep etter PTA. Merkelig..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.