rudir Startet 1.August.2008 Link til dette innlegget Startet 1.August.2008 Har kjøpt meg snekke 1974 modell med Volvo penta MD2B. Siden motoren ble for varm, og det pipplet bare noen dråper kjølvann ut av den tappekranen til 1. sylinder, tokk jeg bort thermostathuset og, etter at det som kom til synet ikke så so helt bra ut, skrudde jeg ned hele manifolden. På motorside finnes det per sylinder ett hull til kjølvannsinngang og to hull, ett rundt oppe og ett avlangt firkantet der under som utgang til manifolden. Tilsvarende har pakkningen på dette stedet et passelig stort, firkantet hull som rammer disse begge. Men, på manifoldens side finner jeg her kun en boring som matcher til det øverste hullet, men ikke noe annet der under. Se på vedlagt bildet. https://baatplassen.no/bildearkiv/21/21924/298zyl.328man.jpg Før jeg nå begynner og lager noen hull der de kanskje ikke hører til, vill jeg be om råd: Er det noen her som vet hvordan det skal være? Sitér dette innlegget Link to post
rudir Svart 11.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Etter å ha skrapet videre fram i manifolden ble jeg nokså sikker at det ikke hører til noen flere hull der. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 11.August.2008 Link til dette innlegget Svart 11.August.2008 Stemmer det .Store hull i pakningen og små huller ellers. Gudene må hvite hvorfor. Skru ut tappekranene og stake opp med en ståltråd til det renner friskt. I tillegg bør du gi den et "klyster" eller to etter "Walter-metoden" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.