eysteind Startet 1.August.2008 Del på Facebook Startet 1.August.2008 Hei! På vei hjem fra båtferie oppdaget eg at oljetrykket steg noe. Hadde da ligget en stund i lav fart/tomgang, og øket farten til marsjfart og 3000 rmp på motoren. Trykket steg da til nermere 6 bar, men gikk litt ned å varierte mellom 5 og 5,5 siste timen til hjemmehavn. Ved neste båttur var trykket som normal. Litt over 4 bar. Oljen og filter ble skiftet før opplag i desember. Har vel kjørt ca 50timer siden. motoren er forøvrig en 2001 mod VP 41P Hva kan vere årsaken til høyt oljetrykk? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Tror jeg hadde sjekket giveren til oljetrykk måler, skal vell litt til at trykket øker på motoren under gange. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 (redigert) Vet ikke hva spesifikk denne motoren er oppgitt til å skulle ha av oljetrykk, men anser ikke dette som unormalt, trykket synker proporsjonalt med temperaturøkning, ved lavlast er olja sannsynligvis kaldere en ved høyere last, etter en tids tomgangskjøring vil dermed oljen være kaldere og dermed tykkere en ved høyere last og temperatur noe som gir økt trykk i begynnelsen av tiden du gir på, så vil oljen igjen bli varmere grunnet den økte lasten og varmeutviklingen, slik at trykket igjen synker noe. At trykket imidlertid varierer på samme turtall, anser jeg som en feil med pressostaten, eller noe annet elektrisk som gir impulser på systemet... Redigert 2.August.2008 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.