Båtduden Startet 1.August.2008 Link til dette innlegget Startet 1.August.2008 Noen som vet hvor jeg kan henvende (eller gå inn på en nettside) meg for og få båtplass i sentrum, og litt i det området? Sanviken og litt utenom er greit også. Og hva ligger prisene på nå? Jeg har altså en 17 foter. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Draugen og Neptun i Store Lungegårdsvann er vel de rimeligste og mest sentrale, men jeg aner ikke hvor lange ventelister de har. Dessuten så er de visstnok innestengt i sommer pga at Bybanen har klart å lage stillas under Gamle Nygårdsbro slik at de ikke slipper ut Det er også noen mindre, private marinaer innenfor Puddefjordsbroen. Men Puddefjorden er ikke noen god havn i kraftig nordavind :nono: Kanskje med unntak av plassene helt innerst i Solheimsviken. Marinaen på Elsero, ved Gamle Bergen, pleier å ha noen plasser ledig. Men det er vel fordi prisene er deretter... Videre i den retningen er det vel ikke noen båtplasser før du har kommet deg rundt til Eidsvåg og Åstveitvågen. Videre nordover blir det også tynt med gode havner, de neste er Salhus og Steinestø, og så er det ikke noe før du er kommet helt inn i Arnavågen. På Laksevågssiden har du videre Merkur Båtforening ved Laksevåg Kirke samt Gravdal Båtforening som ligger helt ute ved NUI/NUTEC. Her finner du uansett en rimelig komplett liste over de båtforeningene i og rundt Bergen: http://www.baatliv.no/index-filer/batforeninger.htm . Lykke til (du kan trenge det...) De generelle prisene aner jeg ikke, og lengden på båten har vel mindre betydning enn bredden i denne sammenhengen. Antar at en plass i en medlemsforening - som drives non-profit - kan ligge på ca. 3000,- pr år. I en privat marina kan dette magedobles. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Nemo Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Draugen og Neptun i Store Lungegårdsvann er vel de rimeligste og mest sentrale, men jeg aner ikke hvor lange ventelister de har. Dessuten så er de visstnok innestengt i sommer pga at Bybanen har klart å lage stillas under Gamle Nygårdsbro slik at de ikke slipper ut Helt innestengt er vel ikke riktig, men det har vert kraftig redusert seilingshøyde i juni og muligens litt lenger. Derfor måtte noen leie plass til båtene utenfor broen mens dette arbeidet pågikk. Nå er begge havner "Alternative gjestehavner under The Tall Ships´ Races Bergen" og seilingshøyden nå er 3,20 m. Det er ca 70 cm høyere enn den har vert før. Sitér dette innlegget Link to post
Båtduden Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Ja 3000 er jo ikke så gale... Men da nevtne du non-profit og en medlemsforening? Antar man å være medlem av denne foreningen på en måte og antar det ikke er gratis Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.