catano Startet 2.August.2008 Del på Facebook Startet 2.August.2008 (redigert) Hei. I min nye båt har selger montert blå leddlys i trappen opp til flay noe jeg og fruen ikke liker, vi kunne heller tenke oss hvite lys. Men i går natt da disse sto på en stund så jeg plutselig at det samlet seg en hel bråte med mygg rundt disse vi har også hvite, men disse samlet ikke mygg. Er der andre som har opplevd det samme , dvs at disse virker som samlingssted for mygg ? Da vi har fire slike lys ble det temmeligt mye mygg også. mvh Catano Redigert 2.August.2008 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Det er vel kjent sak at de fleste insekter søker mot lyset, sett åpent soveromsvinduet med full belysning en kveld, steng viduet og lyset og legg deg, så har du nok underholdning hele natten Hvorvidt de blå lysene trekker mer insekt en hvit skal jeg ikke spekulere i, har forøvrig de blå hella diodelysne selv, men dog i rund utførelse... Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 2.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2008 Hei. jeg glemte å si at vi også har hvite lys bak, men her samlet det seg ikke myg. Korigerer inn dette i hovedinnlegget. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Sequoia Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Jeg vet ikke om det har noen sammenheng men hos bakerier o.l. er det jo ofte en sånn "insektgrill" i form av et blått lys og noe greier. Sitér dette innlegget Link to post
HC74 Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Det blå lyset i insektsgrillene er UV-lys (altså, det blå synlige lyset er en bieffekt av UV-lyset). Hvorfor innsektene tiltrekkes blått lys fra lysdioder vet jeg ikke, men kanskje det er noe UV-stråling fra disse også?? mvh HC Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Ser iallefall at den " Insektdreperen" eg har, har blått lys. Så det er mulig at fargen spiller en rollle. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.