Jump to content

Drittskjær!

Batilla

Recommended Posts

Minner meg litt om merkingen rett utenfor Tønsberg seilforening (Fjærholmen). Der har noen plantet et trafikkskilt på ti centimeters dyp. :lol:

Når avisen skriver at folk "blir forvirret av de tre seilingsmerkene" rundt skjæret så høres det jo ut som dette skjæret er veldig godt merket allerede, men jeg vil også se et kartutsnitt før jeg mener noe særlig.

Husker en gang jeg seilte hjem nykjøpt seilbåt fra Moss til Tjøme. Brukte lenger tid enn ventet og da vi kom frem til Fjærholmen var det bekmørkt. Vi så pokker ikke det skjæret før det var 4-5 meter rett foran båten. Fikk oss en ubehagelig opplevelse, 6-7 knop kan være veldig fort dersom man er på vei rett mot skjær. Vi måtte likevel trekke litt på smilebåndet av skiltet.

Savner av og til et slags refleks på de svarte stakene som markerer skjær.

De kan være jæv.. vanskelig å se i mørket, selv om du bare er noen meter unna :eek:

Greit på plasser hvor man er lokalkjent, men på mindre kjente strekninger er en lyskaster et must.

Et refleks / refleksband hadde hjulpet godt ... :yesnod:

Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-)

Artig påfunn dette. Spørst vel hvor lenge det får stå.
Hvorfor skulle noen fjerne det?
Er ikke dette sjømerker som ble satt opp langt tilbake uten noen spesiell vurdering ut over de betraktninger som ble gjort av lokalbefolkningen?

jag hoppas ikke desse skal fjernes

dessa er en del av sjarmen o segla i norske farvann.....en del tagna av isen o står litt på 3/4...... :smiley::smiley:

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...