Batilla Startet 2.August.2008 Link til dette innlegget Startet 2.August.2008 http://www.lindesnes-avis.no/artikkel.asp?Artid=173737 Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Har noen et kartutsnitt over det aktuelle stedet? Får inntrykk av at det er godt merket og at grunnstøting skyldes uopplyste båtførere. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Minner meg litt om merkingen rett utenfor Tønsberg seilforening (Fjærholmen). Der har noen plantet et trafikkskilt på ti centimeters dyp. Når avisen skriver at folk "blir forvirret av de tre seilingsmerkene" rundt skjæret så høres det jo ut som dette skjæret er veldig godt merket allerede, men jeg vil også se et kartutsnitt før jeg mener noe særlig. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Minner meg litt om merkingen rett utenfor Tønsberg seilforening (Fjærholmen). Der har noen plantet et trafikkskilt på ti centimeters dyp. Det trafikkskiltet ved Fjærholmen får frem smilet: Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
jensemann4 Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Husker en gang jeg seilte hjem nykjøpt seilbåt fra Moss til Tjøme. Brukte lenger tid enn ventet og da vi kom frem til Fjærholmen var det bekmørkt. Vi så pokker ikke det skjæret før det var 4-5 meter rett foran båten. Fikk oss en ubehagelig opplevelse, 6-7 knop kan være veldig fort dersom man er på vei rett mot skjær. Vi måtte likevel trekke litt på smilebåndet av skiltet. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Artig påfunn dette. Spørst vel hvor lenge det får stå. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 (redigert) Spørst vel hvor lenge det får stå. Skiltet ved Fjærholmen har da stått der noen år. Hvorfor skulle noen fjerne det? Redigert 3.August.2008 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håreken Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Savner av og til et slags refleks på de svarte stakene som markerer skjær. De kan være jæv.. vanskelig å se i mørket, selv om du bare er noen meter unna Greit på plasser hvor man er lokalkjent, men på mindre kjente strekninger er en lyskaster et must. Et refleks / refleksband hadde hjulpet godt ... Sitér dette innlegget Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post
roaldbj Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Skjønner svært godt denne kommentaren. Jeg vet imidlertid ikke om noen egentlig er ansvarelig for disse gamle jernstakene som verken er lateralmerker eller kardinalmerker. Er ikke dette sjømerker som ble satt opp langt tilbake uten noen spesiell vurdering ut over de betraktninger som ble gjort av lokalbefolkningen? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Artig påfunn dette. Spørst vel hvor lenge det får stå. Hvorfor skulle noen fjerne det? Er ikke dette sjømerker som ble satt opp langt tilbake uten noen spesiell vurdering ut over de betraktninger som ble gjort av lokalbefolkningen? jag hoppas ikke desse skal fjernes dessa er en del av sjarmen o segla i norske farvann.....en del tagna av isen o står litt på 3/4...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.