buckley Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Må si jeg ble fasinert over hvor rolig dem tok det da de fant ut at de hadde ankret opp i en bukt med 4m tidevannsforskjell.. og plutselig sto helt på tørr grunn - med bjørn luskende i strandkanten.. Men det er klart - det er jo en fin måte å få skrapt vekk litt skjell og groer Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post
Enzo Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 De går på en trestamme som flyter i vannet i neste episode med påfølgende lekkasje , bøyd aksling m.m. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Har desverre ikke fått med meg noen av episodene som går på TV ennå, men har vært på et foredrag med film og bilder som en av guttene holdt. Tror det var Audun Hetland. De hadde hatt en spennende tur og foredraget var virkelig engasjerende. Han var kanskje ikke den beste foredragsholderen jeg har hørt, men det at han var så sprudlende og engasjert selv, gjorde at han fikk tilhørerne med seg. Jeg skal prøve å få med meg neste episode, selv om jeg kanskje har sett mye av det før. Her er en link til hjemmesiden deres. Mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Enzo Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Foredraget med herr Hetland er betydelig mer omfattende enn disse 25minutters TVsnuttene som nok er et sammendrag av foredraget Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Da var onsdagen her igjen, og det er klart for fjerde og siste episode av Eventyrlig Seilas... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
oddgeir Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Eventyrlig, ja, men seiling, nei. Morsomt med skikjøring på isfjell, men ikke nok seiling til at programmet fortjener navnet. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Herman Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Jeg må si at programmet som gikk før dette, Pauls Europa, var et mye bedre program. Teknisk bra, og engasjerende og godt klippet og redigert. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
runes Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Noen som vet om det er mulig å få tak i disse episodene digitalt/arkiv/reprise? Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
S/Y Emma Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Dersom du betaler litt kan du se programmet på TV2 Sumo (nett-TV). http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=331...p;progId=261350 Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
hifo Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 så ett kvarter av slutten i går. fjellklatring ,overnatting i 2-300 meters høyde hengende i tau. kjøre seilbåt i ismassene som var opptil 90% tetthet. synes de var steikende tøffe jeg da. i den lille seildritten. :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bjørktun Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Eg klarte ikkje sjå kva type båt dette var. Nokon som veit?` Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 På hjemmesiden deres står det: "Sumithra er en 34 fots havseiler bygget i glassfiber Hun er en Van der Stadt design og ble bygget av Vaners Yachts på Siri Lanka i 1979 " Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Bjørktun Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Fine linjer på den båten, etter mi meining. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 (redigert) TV2 startar opp med ein reprise av Eventyrlig Seilas. Første episode byrjar klokka 22.35 i kveld, måndag 30. november. "Gjensyn med Eventyrlig Seilas" Redigert 30.November.2009 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hobby 430 Sport Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Der begynne de Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
mingebretsen Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Jeg kan også anbefale dokumentaren når de samme gutta drar til Antarktis i en 50 (?) fots stålbåt. De blir med en de møtte på jordseilasen. Om jeg husker riktig er det mer seiling i den, men det er bare en dokumentar på 50 minutt, ikke en serie Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Hvor finner man den dokumentaren da? Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Jeg er jommen usikker, kan være TV2 sender den i reprise når alle episodene av jordseilasen er sendt. Les om den dokumentaren her Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Akk, ja. Eg gikk glipp av alle episodene. Men var på foredrag på lillestrøm i år. Det som sjokkerte meg var hvor lite forberedt dei var før avreise. Men dei rodde seg inn igjenn etter hvert. Den bjørneepissoden såg ikke hyggelig ut nei, dei var vel ikke mer enn 8-10 meter ifra når dei dreiv å skrapa bunn (i bekmørket med ryggen til) Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Anbefaler folk å kjøpe boken om denne turen. "Eventyrlig seilas" (logisk nok). Kjøpte den i dag. Har riktignok bare fått leste rundtom 20 sider på bussen fra jobb, men så langt er jeg meget fornøyd. Lettlest og store fine bilder. Du får her utrolig mye mer informasjon en i tvserien! Kan virke som om de glemte å filme i begynnelsen, fordi her skjedde jo mye spennende som ikke var med i tvserien. Anbefalt kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 10.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Skal slenge på DVDn og se alle episodene i morgen , veldig fin serie det der Sitér dette innlegget Link to post
slim shady Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Husk tv2 22.35 Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Har veldig sansen for disse gutta.... Posetive og tar lett på ting... Akkurat som det skal være... etter mitt syn.. Kunne godt tenkt meg å vært på et av foredragene deres... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Tommy_H. Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Av og til når de var langt ifra folk og fe med kun 2 mann ombord så var det en tredje som filmet, selv om det bare skulle være 2 mann. Hvordan!?! Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
mingebretsen Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 I boka får man et bedre innblikk i hvor mange forskjellige det var ombord. En kamerat som var fotograf var i en periode med dem. Hun jenta (husker ikke navnet) var også med i båten flere ganger en det vises i tv-serien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.