880 Startet 7.April.2004 Link til dette innlegget Startet 7.April.2004 I garasjen står det en Wallas 2400, denne har hele tiden fått parafin/lampeolje. Men nå når jeg var tom fylte jeg diesel på tanken. Startet raskere enn noen gang og varmet fint. Varmeren er definert som parafin brenner. Hva kan gå galt med bruk av diesel : Eller spiller det ingen rolle Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
880 Svart 8.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2004 Nå har Wallasen gått siden i går kveld med diesel på tanken. Flere start og stopp, høy/lav effekt. Tidligere med lampeolje måtte kannen stå minst like høyt som brenneren dette pga slitt pumpe. Nå står kannen på dørken og starter uten hjelp av meg for å få oljen frem til brenneren. (dieselen er noe tykker så dette kompenser for slitasje i pumpen) Så langt starter/stopper/brenner denne uten noen form for farge på eksosen. Så hvorfor bruke dyr parafin/lampeolje når diesel går like fint Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Ingar Svart 9.April.2004 Link til dette innlegget Svart 9.April.2004 Hva kan gå galt med bruk av dieselParafinvaremere har veke, dette fungerer ikke på diesel da veken vil bli gjengrodd av sot etter en stund.Diesel-varmere har et "tomt" brennkammer, omtrent som en potte-brenner (Refleks-ovner etc.) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.