Ole-mann Startet 3.August.2008 Link til dette innlegget Startet 3.August.2008 Har nettop kjøpt meg båt. En Ryds 510GTS med 90HK Evinrude. Båteten og motoren er fra 1997. Er kjempe fornøyd og føler virkelif at jeg har gjort ett bra kjøp. Dette er riktig nok min første båt og har en del spørsmål. Trim indikatoren på motoren virker ikke. Noen som har noen tips om hva det evt kan være og hvor man får kjøpt ny giver. Føler jeg hat bruk for denne indikatoren da jeg ikke har kjørt mye båt med power trim før. Det er en slik indikator som forteller hvordan båten ligger i vanner. Slik at man trimmer motoren til pilen står i midten av indikatoren til en vær tid. Knop måleren virker heller ikke, men bestilte ny giver så får vi sr om det gjør susen. Takker for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 (redigert) .Det er en slik indikator som forteller hvordan båten ligger i vanner. Slik at man trimmer motoren til pilen står i midten av indikatoren til en vær tid. nei nei nei! triminstrumentet viser bare hvilken vinkel motoren står i. ei er de særlig nøyaktige heller da "trim"området bare er en liten del av skalaen. trimme må du gjer på hvordan båten føles i sjøen, ikkje ka instrumentet sier! det er der bare for å vise ca kordan den står. du har ingen nytte av et sånt instrument anna enn for å fylle dashen med målere gjer mest nytte i båter der du ikkje kan sjå motoren. om giveren er gåen måler du lett med et multimeter. evt ny får du hos din lokale evinrude-pusher. men tror heller feilen ligger i strømmen fram til instrumentet. Redigert 3.August.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.