Jump to content

Hvordan bygge en plastbåt 15-18 fot?

aslebasle

Recommended Posts

Jeg og en kammerat har et båtdesign for en liten båt i størrelse 15-18 fot som vi planlegger å bygge. Er det noen som kan gi oss en oppskrift, eller noen som har lenker til steder på nettet som forteller litt om dette? Tenker den skal være i glassfiber. Lage form, hva materialer/polyester skal vi bruke, dimmensjonering av motorfeste etc.

:smash:

Ser veldig bra ut! Skal se litt på siden og bestille en slik CD/bok.

Har du bygget båt selv?

Hvordan finner du mål når det gjelder motorfeste og slike ting? Og dimmensjonering av motorfeste, båt. Får du vite det også i CD/boka?

Hva med epoxy, er det polyester? Vet du om et sted her i Norge som selger disse produktene du trenger?

Redigert av aslebasle (see edit history)

Ja faktisk så har jeg det, men det er veldig mange år siden.

Det var en kajakk av planker og jeg var vel ca 12år. Fikk satt den på vannet og lærte fort at planker trekker vann og utvider seg. Dermed var det over.

Du finner alt du trenger i boka og DVD'n. Du kan også kjøpe ferdig tegninger, men det er muligens dette du har lyst til å lage selv.

Det fins flere gratis "HULL" tegneprogrammer som "FREEship".

Min erfaring med glassfiber og polyester så langt er å tette igjen akterspeilet på min Fjord 24" for å montere nytt drev og lage nye motorfester.

Ellers så blir det litt med drømmen så langt.

Skal du gå i gang med noe som dette må du ha ett egnet varmt sted å stå.

Lær deg også litt om polyester og brannfare.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...