Jump to content

Nettverk

Harald-

Recommended Posts

Har en trådløs router hjemme med en bærbar og en stasjonær pc.

Jeg ønsker derfor å få tilgant til internett ombord i båten, på samme ADSL abbonemang.

Der er fri sikt, og distansen er ca. en km.

Hvilke utstyr trenger jeg?

Jeg anntar at jeg må ha en utvendig antenne tilkoblet min eksisterende router, men jeg skulle kanskje hatt en "dings" som tar imot signalet i båten da denne er av stål???????

Kan jeg da bruke en vanlig router, eller må jeg ha e accesspunkt for å motta signalene?

Hadde satt pris på innspill, og gjerne linker dersom der er noe brukbart på f. eks www.komplett.no

GOD PÅSKE forresten!!!

Celina

Hvis det er fri sikt kan du være heldig. Har satt opp vanlig link . legg tråløs routeren din i vinduet motbåten og prøv å se om du har signal.  Hvis ikke har du noe som air brigde som bærer et par tre km. Er ikke så veldig kostbart. men husker ikke prisen i farten. du kan også kjøpe eksterne antenner som bærer signalene lengre.  En km tror jeg du skulle berge bra med vanlig utstyr. Prøv å få signalene igjennom vindu så ikke stålskroget stopper de.

Skal sjekke hvor jeg kjøpte og hvor mye det kostet etter påske hvis du vil.

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Legger med en link, rot litt rundt her så vil du finne all info du trenger. Deler selv ut til naboene med WLan. Standar utstyr rekker normalt ca 500 mtr. med fri sikt, men ytelsen går drastisk ned.

http://www.norwaywireless.net/wiki/FrontPage

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Trådløst Nettverkskort i pc'en med utvendig antenne + 1 stk vertikal antenne... I andre enden må du ha en retningsbestemt antenne.

Har trådløst nettverk med mine foreldre og der er ca 1 km i mellom men eg har 2 stk retningsvirkende antenner.. Godt resultat.. 22Mb overførings hastighet.

Men båten ligger ikke i ro så eg ser muligens problemer her..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...