mekke Startet 3.August.2008 Del på Facebook Startet 3.August.2008 Har oppdaget oljesøl i varmeveksleren på ferskvann siden. I tillegg blåser den ut av påfyllingslokket ved litt turtall. Motoren har også blitt vanskelig å starte. Men alt jeg hører om vann i olje er at oljen skal bli grå, men vannet i veksleren er køla svart. Har en misstanke om defekt toppakning men er ute etter flere alternativer, sprekk i topp etc. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 3.August.2008 Del på Facebook Svart 3.August.2008 Synes du skal prøve og få målt kompresjonen,evt hc i kjølevannet, olje i kjølevæska blir som regel grå, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
mekke Svart 3.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2008 ok, men det kan jo ikke være så mange steder oljen kan komme inn i kjølevannet, jeg tenker da på andre steder enn toppakning. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 3.August.2008 Del på Facebook Svart 3.August.2008 Nei! så sant det ikke sitter ferskvannskljølt oljekjøler på motoren! Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
mekke Svart 3.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2008 Oljekjøleren er saltvannskjølt, så det kan ikke være der heller. Har hatt båten, Draco 18 i 5 år og har ikke hatt en eneste sommer uten masse tull, er nå midt i ferien så dette er topp. Er snart utlært Volvo mekaniker. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 3.August.2008 Del på Facebook Svart 3.August.2008 (redigert) Det kan komme fra en defekt simring i vannpumpa. Lett å ødlegge om man drar ut hele akselen ved impellerbytte. Ups, var litt rask der. Så ikke at det var fra ferskvannsiden. Og at det var olje som kom inn i varmevekselren. Tenkte omvent jeg Redigert 3.August.2008 av Polar 770 (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Draco24styling Svart 3.August.2008 Del på Facebook Svart 3.August.2008 Det var jo leit og høre, Slik er det en gang med gammel båt og motor, Skal sikre seg må men kjøpe nytt. Alikevel er jo motoren din en enkel og grei instalasjon Har selv en aq 140 motor som er mye lik din, har ikke hatt noen store overaskelser på den, men det er ikke så lenge siden den ble overhalt. Kan du skru selv, overhaler du disse motorene for 5-6000 kr. Lykke til med videre feilsøking Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.