EiSvIn Startet 4.August.2008 Link til dette innlegget Startet 4.August.2008 Hei, vurderer kanskje å bygge en optimistjolle/a-jolle i løpet av vinteren. Jeg er på jakt etter et "obos"-vennlig prosjekt, og denne båten ser litt artig ut. Grei for ungen, kan ligge på biltaket/hyttetaket på båten etc. Er det noen som har noen erfaringer med å bygge denne her? Hvordan er det for meg som voksen å seile denne for en voksen forøvrig? Krever det en viss promille for å få det til, eller er det plass til en voksen oppi der? Det hadde jo vært artig med en båt man kunne "lekeseile" litt med selv også. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 (redigert) Har ikke bygget noen selv, men her får du tegninger og byggebeskrivelse til dette fantastiske lille fartøyet. Dette er en internasjonal klasse med strenge regler. Hvem som helst kan egentlig produsere den, men en prototype fra hver form skal sendes inn til godkjenning. Mest kjent her hos oss er vel svenske Finessa og danske Winner. Redigert 4.August.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 ...., eller er det plass til en voksen oppi der? Jeg får nå i allefall plass til mine 190cm oppi en sånn en og moro er det også, særlig hvis det blåser hatter og høy! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Royp Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 finner ikke siden du henviser til når det gjelder optimistjolle tegninger ..Hilsen roy .royp@halden.net Sitér dette innlegget Link to post
Royp Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Leter også etter små 8/til 12 fot gamle motorbåt tegninger ... hadde en 8 fot finer båt med 10 hk mecury på 70 tallet .men finner ikke tegninger . Syns det er synd at disse går i glemmeboken . min far bygde den på en helg ...Tror tegningene kom fra populær mecanik ...Hilsen Roy. Håper noen vet mer om di gamle finner båtene ...royp@halden.net ...ps alle gamle båttegninger er interesante !!!!!!!!! Redigert 26.Juni.2009 av Royp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Den siden finner du nå på denne linken: http://www.optiworld.org/ I menyen velger du "Technical" og så "Forms and Plans". De tilbyr tegninger til en Optimist lagd i plywood for ca. 50 USD. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.