Jump to content

Bygge optimistjolle, noen som har erfaring?

EiSvIn

Recommended Posts

Hei,

vurderer kanskje å bygge en optimistjolle/a-jolle i løpet av vinteren. Jeg er på jakt etter et "obos"-vennlig prosjekt, og denne båten ser litt artig ut. Grei for ungen, kan ligge på biltaket/hyttetaket på båten etc. Er det noen som har noen erfaringer med å bygge denne her?

Hvordan er det for meg som voksen å seile denne for en voksen forøvrig? Krever det en viss promille for å få det til, eller er det plass til en voksen oppi der? Det hadde jo vært artig med en båt man kunne "lekeseile" litt med selv også.

Har ikke bygget noen selv, men her får du tegninger og byggebeskrivelse til dette fantastiske lille fartøyet.

Dette er en internasjonal klasse med strenge regler.

Hvem som helst kan egentlig produsere den, men en prototype fra hver form skal sendes inn til godkjenning.

Mest kjent her hos oss er vel svenske Finessa og danske Winner.

Redigert av Mulligan (see edit history)
  • 10 måneder senere...

Leter også etter små 8/til 12 fot gamle motorbåt tegninger ... hadde en 8 fot finer båt med 10 hk mecury på 70 tallet .men finner ikke tegninger .

Syns det er synd at disse går i glemmeboken . min far bygde den på en helg ...Tror tegningene kom fra populær mecanik ...Hilsen Roy.

Håper noen vet mer om di gamle finner båtene ...royp@halden.net ...ps alle gamle båttegninger er interesante !!!!!!!!!

Redigert av Royp (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...