Jump to content

Service utenbordsmotor Oslo-området

Residensen

Recommended Posts

Hei igjen sjøulker og fjesinger;)

Begynner og nærme meg faretruende 100t service på min motor, en Suzuki 140DF.

Tenkte å vente til vinterkonserveringen med dette, men da Karnic`n blir flittig brukt ser det ut som om det blir dobbel service i år..

"Problemet" er at jeg ikke har henger eller bil til å slepe ekvipasjen til verkstedet Oslo Marineservice, og at dette også koster en del. Noen som vet om et sted i nærheten(indre oslofjord) som man kan båte til for å få oljeskift?

Burde kanskje heller ikke være noe problem å utsette oljeskiftet si 30-40 timer kanskje? Mesteparten av timene er jo mer eller mindre sammenhengende og ikke typisk hardbruk. Synspunkter på dette?

Med vennlig hilsen,

Erik

Har nettop annulert påminningssystemet for oljeskift (100 timer) på min Suzuki 90hk fra 2007 og venter med oljeskift til høstopplaget om en 20, 30 eller 40 timer! Sjekker at det er nok olje og denne ser også svært så fin og rent ut så jeg er ikke bekymret! :nonod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har nettop annulert påminningssystemet for oljeskift (100 timer) på min Suzuki 90hk fra 2007 og venter med oljeskift til høstopplaget om en 20, 30 eller 40 timer! Sjekker at det er nok olje og denne ser også svært så fin og rent ut så jeg er ikke bekymret! :nonod:

Hei!

Leste hvordan man re-setter, oljen ser lys,ren og pen ut her også. Ikke brukt olje i det hele tatt.

Mulig jeg gjør som deg ja:)

Men ved peiling, -peiler du ved å stikke pinnen _helt_ ned eller bare til gummien på peilepinnen toucher peilehullet? Fått litt forskjellige forklaringer her. Hvis jeg kjører peilepinnen helt ned, er oljenivået faktisk litt over toppmerket. Vært slik hele tiden jeg har kjørt båten, og Suzuki-karen fra Drammen som securemerket båten, mente nivået var perfekt. Var ikke tilstede selv da. Men det betyr isåfall at han ikke stakk peilepinnen _helt_ ned..

Du dytter den helt ned m.a.o. slik den normalt skal stå. Hos meg er da oljenivået nøyaktig midt på området mellom low og high. Med værmeldingen som den er per i dag og av tidligere erfaring så har man kanskje den mest aktive bruken bak seg, dessverre.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...