halo Startet 4.August.2008 Del på Facebook Startet 4.August.2008 Denne saken låg i sjøen utanfor Risør 28.07.08. Nokon som veit kva funksjon den har? Ser ut til å ha solceller på sidene og ei lampe på toppen.... -- halo Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 hade den gule staker med kryss rundt seg ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
halo Svart 4.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2008 Nei, den låg der heilt aleine.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Lurer på om jeg ikke en gang har hørt at dette er en bøye som måler sjø og strøm for enten havforskning eller meteorologene Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 jeg såg noe liknande nede i Öresund, men den hade spesialmerken rundt seg,......... jeg antog(=vet ikke) att det var noe ström-måler.......sejlte vidare o glemte det hele , tills din bild kom opp idag her....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
halo Svart 4.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2008 Lurer på om jeg ikke en gang har hørt at dette er en bøye som måler sjø og strøm for enten havforskning eller meteorologene Bra sonen min ikkje fekk vilja si med å "berge" den :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Pappa = Supermann eller har dere kraftig kran ombord? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Bra sonen min ikkje fekk vilja si med å "berge" den :) den kansje har både GPS o sender inbyggt......så det var nog tur..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Worry II Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 He-he.. Gult er ihvertfall en farge vi skal holde oss unna Men ser du hva det står på klistremerket ? Sitér dette innlegget Link to post
halo Svart 4.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2008 He-he.. Gult er ihvertfall en farge vi skal holde oss unna Men ser du hva det står på klistremerket ? Har blåst opp biletet, men det vart berre "graut", så svaret er nei. Eg ser ikkje kva som står på merket... Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Likner jo litt på bølgemålerne fra Triaxys.. http://www.axystechnologies.com/products/triaxys.asp Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Jeg mener det er dette som bl.a. er omtalt her: http://www.statkart.no/efs/efshefter/2008/efs2-2008.pdf i etterretning for sjøfarende. Strøm- og bølgemålere. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Slike bøyer for innsamling av data fra sjø og luft er det mange som lager. Her en bøye fra det velrenomerte norske firmaet Aanderaa. Brukte en del vind, fukt og siktmålere fra dem da jeg jobbet i FFI. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjell E Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Spennende sak det der, LarsH. Den kan sende observasjoner til skip i real-time. Ble nettopp plassert en slik utenfor Fedje. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Mulligan Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Den utenfor Risør er en Seawatch Mini II fra Oceanor. Datasheet. Sitér dette innlegget Link to post
Tudo Bem Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Kjørte også 50m forbi den her om dagen, var vel plassert på en ca 15m grunne så vidt jeg husker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.