hifo Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 en baltic helplaner ikke . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
ArildH Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Jeg er uenig i at forbruk relaterer seg til turtall. En fullastet båt må jo ha større pådrag for å få samme turtall, selv om båten ligger i plan. For min båt er dette tydelig på utlesing av temperaturforskjell ved samme turtall med tungt lastet kontra lett lastet båt. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 det er jo relatert til turtall . men også som du sier, vil det etter mitt syn også bero mye på belastningen. ser at noen ikke er enig i det . men ett eksempel. min "tunge" hifo . cabincruiser på 5 tonn. max fart 18 knop på 2800 rpm. 230 hk. samme motor i en rib på 1500 kg ? max fart 40 knop på 2800RPM. hvilken av disse bruker mest diesel ved 2200 rpm.? jeg oppnår 14 knop på2200 rpm. ribn vil kansje få 28 knop. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.