Jump to content

Endring i versjonene av NB 840 Classic

roderunner

Recommended Posts

hei. Ble i sommer den lykkelige eier av en NB 840 Classic. Megler solgte denne som en 1991-modell. På bilder av andre nb 840'ier fra 1991 har lugarvinduene fått den formen de har hatt siden 1991. På min båt er de firkantige. Ble derfor mistenkelig til årsmodell. Når jeg leter på webben og Finn klarer jeg ikke å finne noen 1991-modeller som er lik min. Er det noen som vet hvordan jeg finner byggenr./produksjonsår eller om min båt er eldre enn 1991?

mvh

Espen H.05_27_2008_010.jpg

• 4 uker senere...

ja, da fikk jeg endelig tak i NB. For 750 kr timen kunne de begynne å lete etter noe sånt. Ganske slapp kundeservice. Er det vanlig praksis å selge en så gammel båt med "omtrent" angivelse av produksjonsår? Synes det er merkelig at det ikke er enkelt for NB Marine å vite når de la over designet for en av deres storselger-modeller...

Noen som har lignende erfaringer/tips?

Espen

Du kan prøve å ringe Harstad Marina Båt. De er forhandler for bl.a. NB, og jeg har i hvertfall vært meget fornøyd med den kundebehandling de har gitt meg. Hvis de ikke vet hvilken modell du har så kan det nok hende de finner ut av det for deg.

Kundebehandling er jo særdeles viktig, men blir ofte sluntret med. Særlig i god tider. De beste vet å ha orden på dette.

Harstad Marina gjorde alt det NB Marine burde gjøre. Magne på Harstad Marina sjekket ut historikken på båten og kom til at dette var en overligger fra 1990 som ble sjøsatt og solgt i 1991.

Føler vel at dette er en grei avklaring.

Er fremdeles litt skuffet over slett kundeservice hos NB Marine, men gudsjelov har de flinke forhandlere...:-)

Espen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...